6 kérdés, amit mindenképpen tegyél fel a POS terminált értékesítőnek!

Vágólapra másolva!
Januártól minden online pénztárgépet használó vállalkozásnak kötelező lesz a POS terminál. Az ajánlatok és lehetőségek útvesztőjében könnyű eltévedni. Mi most megmondjuk neked, mi az a 6 kérdés, amit mindenképpen tegyél fel az értékesítőnek megrendelés előtt, nehogy kellemetlen meglepetés érjen!
Vágólapra másolva!
Forrás: fizetesipont.hu

Cikkünkben röviden bemutatjuk, mik lehetnek a terminál költségeinek buktatói és elmondjuk, mit nem szabad soha vállalni, elfogadni vagy kifizetni a szolgáltatás igénylése során.

Nézzük, mire kérdezz rá mindenképpen és milyen választ várj az értékesítőktől:

Mennyibe kerül a terminál beszerzése?

Vagy akár kérdezhetnénk azt is, hogy miért kerül pénzbe a terminál beszerzése? Vannak szolgáltatók, ahol a terminált meg kell vásárolni, vannak, akik pedig bérleti díjat számolnak fel érte. Azonban nem minden esetben éri meg fizetni a terminálért és nem is minden szolgáltatónál kell fizetni érte. Minden egyes forint, amit valaki kifizet a terminálért lényegében a vállalkozása profitját csökkenti.

Érdemes alaposan körbejárni a témát és megtalálni azt a szolgáltatót, aki nem számol fel sem egyszeri, sem havi díjat a POS terminálért. Az egyik ilyen szolgáltató a magyar piacon a Fizetési Pont.

Kell-e fizetni a telepítésért?

A terminál telepítése nem bonyolult folyamat, sok helyen az ügyfél el tudja saját maga végezni egy pár lépéses útmutató segítségével. Az egész művelet 1-2 percnél többet nem vesz igénybe. Sokan mégis telepítési díjat kérnek az ügyfeleiktől, ami ebben a megvilágításban szükségtelennek tűnik. Minek fizessen bárki egy olyan műveletért, amit könnyedén egyedül is meg tud oldani?

Tudjuk azonban, hogy sokaknak megnyugvást ad az, ha megjelenik náluk a szolgáltató képviselője, beüzemeli a terminált és megmutatja hogyan is működik. Végül is egy szolgáltatásról van szó, úgyhogy ez teljes mértékben elvárható. Pont emiatt viszont a felszámolt díj nem elfogadható.

Van-e próbaidőszak?
Amikor egy boltban műszaki cikket vásárlunk, elvárjuk, hogy vissza tudjuk azt cserélni, ha nem tetszik, vagy nem úgy működik, ahogy mi azt szerettük volna.

Hasonló a helyzet a POS terminálokkal. A legtöbb szolgáltató nem biztosít próbaidőszakot, így amit megrendeltünk, az marad és ha nem megfelelő a vállalkozásunk számára, akkor sem tudunk vele mit kezdeni. Így kiemelten fontos kérdés a próbaidőszak ténye és hossza.

Például a Fizetési Pont 30 napos próbaidőszakot biztosít új ügyfelei számára, akik így el tudják dönteni, megfelelő-e a szolgáltatás számukra.

Mennyi a forgalmi minimum elvárás?

Először is tisztázzuk, hogy ez mit takar: Sok szolgáltató elvárja, hogy havi akár többszázezres forgalmat is bonyolítson az üzlet. Ha ezt az elvárást nem teljesítjük, megemelhetik az árakat, vagy akár kötbért is felszámolhatnak. Az is előfordulhat, hogy ebben az esetben a szolgáltató megszűnteti a szerződést és visszaveszi a POS terminált. Ha éppen nincs boltunkban terminál, mert a szolgáltató visszavette, komoly büntetést is kaphatunk egy esetleges ellenőrzés során.

Egy olyan vállalkozás számára, ahol még nem volt bankkártyás fizetési lehetőség, ez az elvárás meglehetősen kockázatos, hiszen nem tudhatjuk előre, hogy a forgalom hány százalékát fogják kártyával kifizetni az ügyfelek. Így érdemes olyan szolgáltatót választani, aki nem vár el minimális forgalmat, mivel így nem érhetnek bennünket meglepetések a következő havi számlában.

Mennyibe kerül egy tranzakció?

Az egyértelmű, hogy a szolgáltatás használatáért, azaz a bankkártya-elfogadásért tranzakciónként díjat számol fel a szolgáltató, de egyáltalán nem mindegy, mennyit. Ezt sokszor az értékesítők nem mondják el, úgyhogy rá kell kérdezni, vagy írásos árajánlatot kell kérni.

A díjakat két módon határozhatják meg a szolgáltatók:

• A szolgáltatónál csak forgalmi díjat, adott százalékot számolnak fel, mondjuk 1,5%-ot minden tranzakció értékéből. Ekkor a tranzakció nagyságának megfelelően alakul, hogy mennyit fizetünk.

• A második lehetőség az, ha százalékos díjat is kell fizetnünk, illetve tranzakciós fix díjat számol fel minden tranzakció után a szolgáltató, például 20 forintot. Ebben az esetben

• tranzakciónkénti

• egyszeri 20 forintot kap akkor is, ha valaki ezer forintért vásárol, és akkor is, ha százezerért.

Figyelni leginkább arra érdemes, hogy olyan szolgáltatót válasszunk, mondjuk a Fizetési Pontot, ahol a forgalmi díj 1%-nál alacsonyabb.

Még egy fontos szempont, hogy a legtöbb szolgáltatónál ma már nem elérhető a terminálokra az állami támogatás, de még találhatunk olyat, ahol igen, és erre is érdemes rákérdezni. Ezt bármely vállalkozás igénybe veheti, ahol 2017. november 1-jén nem állt üzemben POS-terminál, és 80 ezer forintot nyerünk vele.

Mikortól kell fizetni?

A POS terminál díját minden esetben utólag, a használatot követő hónapban számlázza ki a szolgáltató és ekkor is kell azt kifizetni. Ezek a számlák tartalmazzák a forgalom utáni költségeket, az általános, havonta fizetendő díjakat és az esetleges kedvezményeket, mint például az állami támogatást is.

Lehet elsőre ez egy újabb bosszantó kötelezettségnek tűnik, de hosszú távon persze megéri a terminál használata, hiszen többen és többet fizethetnek a termékeinkért, mégsem árt némi előnnyel indulni.

Ebben a helyzetben a Fizetési Pont jelentős könnyítést kínál új ügyfelei számára, ahol a „Szerződj most, fizess csak januártól” kedvezmény keretében most az alapdíjat, a hálózati kapcsolat díját, a havi számlavezetési díjat, és a fizetési kártya havidíját is elengedik egészen a januári határidőig minden újonnan szerződött ügyfélnek.

A kedvezmény minden új ügyfélre vonatkozik, akinek kötelező a terminál beszerzése, az áraikról pedig a Szerződj most, fizess csak januártól kampány oldalán kapunk részletes tájékoztatást.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!