Új beszállítókat vár a Lidl, növelné a magyar termékek arányát

Vágólapra másolva!
Lidl beszállítói kézikönyv és komplex, többlépcsős edukációs program indul a hazai termelőkért.   A hazai Lidl áruházak polcain az élelmiszerek területén a magyar termékek aránya jelenleg közel 60 százalékos. A jelen és közeljövő egyik legfontosabb célja, hogy az áruházlánc tovább növelje ezt az arányt és a vásárlók minél több, kiváló minőségű magyar termék közül válogathassanak az áruházakban, ezért ’Lidl Akadémia Plusz’ néven edukációs továbbképzést indít a beszállítók számára. A cél ezzel az, hogy új magyar termelőket nyerjen meg a kereskedelmi lánc.
Vágólapra másolva!
Forrás: PPH - StoreInsider

A most útjára indított Lidl Akadémia Plusz nevű továbbképzés a hazai friss áruk piacának szereplőire fókuszál, így a friss húsok és húskészítmények, a pékáruk, a tej és tejtermékek, valamint a zöldség-gyümölcs árucsoportok beszállítói köréből vár új beszállítókat a vállalat.

A „Lidl a magyar beszállítókért” programban a beszállítói partnerek közel egy év alatt négy, fenti árucsoportok egyes termékköreire fókuszáló szakmai előadásokon vehetnek részt és személyesen egyeztethetnek a piac képviselőivel, tehetik fel kérdéseiket az őket érintő és érdeklő témákban.

A program újdonsága az a közel 80 oldalas, gyakorlati szempontok alapján készült átfogó szakmai kiadvány, azaz a Lidl beszállítói kézikönyv, amely a maga nemében egyedülálló, gyakorlati szempontok alapján készült átfogó szakmai kiadvány. Támogatást nyújt a leendő beszállítók számára, hogy hogyan legyenek felkészültek és innovatívak, hogyan reagáljanak előrelátóan és gyorsan a piaci változásokra és nem utolsó sorban pedig abban, hogy hogyan és milyen lépéseket tegyenek annak érdekében, hogy egy kiskereskedelmi lánc stabil beszállítójaként, hosszútávon biztosítsák vállalkozásuk eredményes működését.

Mindezeken felül a heti rendszerességgel megjelenő hírlevélben a friss áruk piacát érintő aktuális kérdésekről is elsőkézből tájékozódhatnak, hogy az így szerzett tudás és támogatás révén minél értékesebb és felkészültebb beszállítói legyenek az áruházlánc számára.

Az áruházlánc számára mindig is fontosak voltak a hazai értékek, ezért 2013-ban elindította a „Lidl a magyar beszállítókért” programot azzal a céllal, hogy növelje kínálatában a magas minőségű magyar termékek arányát, támogatva ezzel a hazai vállalkozásokat a magyarországi és a külpiacokon való megjelenésben egyaránt. A Lidl hosszú évek óta azon dolgozik, hogy felkutassa a legkiválóbb magyar termelőket, beszállítókat és hosszútávú partnerséget alakítson ki velük. Ezért a program keretében 2016-ban útjára indította a Lidl Akadémia eseménysorozatot, melyen közel 500 hazai vállalkozás képviselője vett részt és ismerkedett meg a Lidl által kínált lehetőségekről saját termékükre vonatkozólag. A program és a rendezvénysorozat sikerességének köszönhetően számos új üzleti kapcsolat jött létre, így az áruházlánc ma már több mint 490 hazai beszállítóval dolgozik együtt és az áruházak polcain közel 60 százalékos a magyar termékek aránya.

Forrás: PPH - StoreInsider

Új beszállító termelő partnereket vár a Lidl

A Lidl beszállítói kézikönyv olyan alapvető, de fontos működési elveket is bemutat, mint például, hogyan kell elkészíteni egy ajánlatot, miként működik egy termék árazása, milyen minőségi és élelmiszer-biztonsági előírásoknak kell megfelelni, szól a költségcsökkentésről és hatékonyságnövelésről, illetve a különleges vásárlói igények kielégítéséről, valamint a termékek eredetéről és csomagolási módjáról egyaránt. A kiadvány kitér az adminisztratív teendőkre is.

A Lidl arra törekszik, hogy a programsorozat eseményein minél több alkalma nyíljon találkozni potenciális beszállítói partnerekkel, hogy a személyes találkozások révén megismerhesse leendő partnereit és közösen derítsék fel az esetleges együttműködési lehetőségeket. A vállalat hosszútávra tervez és szeretné, ha ebben minél több hazai partnerre találna. Az áruházlánc országos piacot biztosít, kiszámítható és korrekt partnerséget nyújt, ezzel lehetőséget adva a kis- és középvállalkozások számára a tervezhető bővülésre.

Ezen túlmenően segíti és támogatja partneri a nemzetközi piacra lépését is, hiszen a Lidl Magyarországgal való együttműködés egyben lehetőséget is biztosíthat a magyar beszállítók számára arra, hogy határokat átívelően, külpiacokon is érvényesülni tudjanak a Lidl nemzetközi beszállítói hálózatához csatlakozva.

„Úgy gondoljuk, hogy a hazai termelők számára az egyik legjobb stratégiai együttműködési lehetőség, ha a jelenleg 185 áruházat magában foglaló országos lefedettséggel rendelkező Lidl áruházlánc beszállítóinak mondhatják magukat, hiszen a hosszútávú kapcsolat stabil bevételi forrást és folyamatos fejlődési lehetőséget biztosít számukra. A Lidl Akadémia Plusz olyan többlépcsős edukációs platform, ahol a magyar kis- és középvállalatoknak lehetősége adódik arra, hogy megszerezzék az ehhez szükséges megfelelő tudást és kapcsolatrendszert. Célunk, hogy a hazai kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként támogassuk a magyar beszállítókat és elősegítsük a hazai élelmiszeripar önellátásának képességét.” – mondta Tőzsér Judit a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!