A legénység az előírásoknak megfelelően hajtott végre mindent, mégsem tudta irányítani a gépet
– mondta az újságíróknak Dagmawit Moges etióp közlekedési miniszter.
Az etióp vizsgálat vezetője elmondta, hogy az előzetes jelentéshez a repülési adatrögzítő és a pilótafülke hangrögzítőjéből kinyert adatokat vették alapul. Kérdésre válaszolva jelezte, hogy
egyelőre nincs arra utaló jel, hogy a repülőgép állásszög-jeladó szenzorát bármi megrongálta volna.
Ez a berendezés látja el adatokkal a gép automatikus átesésgátló rendszerét, amelynek a korábbi jelentések szerint köze lehet a repülőgép lezuhanásához.
Mint azt az Origo is megírta, az etióp légitársaság egyik Boeing 737 MAX típusú gépe március 10-én zuhant le Addisz-Abeba közelében. Öt hónappal korábban ugyanez az új típus – akkor a Lion Air légitársaságé – zuhant le Indonéziában. Az utóbbi katasztrófa hatására az egész világon leállították e típus repülését, és megvizsgálták a katasztrófák okait.
A legénység nem hibázott
Korábban felmerült az is, hogy a gép egyik szoftvere, az átesésvédelmi rendszer (MCAS) miért kapcsolódott be újra, miután a pilóták a gép orrának előredőlése miatt
a vészhelyzeti eljárásnak megfelelően kikapcsolták,
és megpróbálták manuálisan irányítani a gépet, de
nem tudták elérni, hogy emelkedjen.
Ezután – írta a Reuters hírügynökség – elkövették azt a hibát, hogy visszakapcsolták az MCAS-t, ami csak rontott a helyzeten.
A Boeing cég szerdán bejelentette, hogy sikerrel tesztelte az MCAS rendszer frissítését. Az MCAS-t magában foglaló repülésirányítási rendszert, amely újabb biztonsági funkciókkal bővült, a múlt héten adta ki a cég.