Rosberg 1 tizeddel verte Hamiltont Spában
2014. augusztus 22. 09:49
Ősziesen hűvös, viszont száraz idő fogadta a nyári pihenőről visszatérő csapatokat Spában, ahol az első edzésen a várakozásoknak megfelelően a Mercedes pilótái végeztek az élen. Nico Rosberg - aki egyébként a legtöbb kört tette meg a mezőnyből, 25-öt - a tréning nagy részében birtokolta az 1. helyet, csupán rövid időre adta át csapattársának, mielőtt 1:51.577-tel végül a leggyorsabbnak bizonyult. Lewis Hamilton lemaradása szűk egy tizedmásodperc volt.
Fernando Alonso meglepően közel maradt a Mercedesekhez, holott saját bevallása szerint a sok egyenessel rendelkező pálya nem fekszik az autójának. A spanyol a Ferrari nagyobb leszorítóerőt termelő hátsó szárnyával közelítette meg 228 ezredre Rosberget, miközben Kimi Räikkönen 5. lett a kisebb légellenállású légterelővel.
A finn edzése nem volt zökkenőmentes, ugyanis néhány percre terven kívül meg kellett szakítania a gyakorlást az ERS kisebb zavara miatt. Alonsónak szintén volt egy átmeneti leállása - az Eau Rouge mellett parkolt le néhány másodpercre, mielőtt ismét továbbhajtott.
Nem úszta meg műszaki hibák nélkül a mezőny maradék része sem: Jenson Button és Sebastian Vettel is időt vesztett egy-egy problémával, a német motorhibája ráadásul annyira komoly volt, hogy az edzés utolsó negyedórájában vissza sem térhetett a pályára.
A Mercedes motorral hajtott McLarenek és Force Indiák egyébként jól szerepeltek, versenyzőik közül mindenki befért a legjobb nyolc közé.
Eredetileg úgy volt, hogy két versenyző is debütálhat a versenyen, de a Marussia meggondolta magát, és mégis Max Chiltont indítja a Belga Nagydíjon. Az első edzésen még az amerikai Alexander Rossi vezethetett helyette. A Caterhamnél jól mutatkozott be André Lotterer, sikerült megelőznie Marcus Ericssont a tabellán. Az edzés kevés vezetői hibája közül sem ő, hanem svéd csapattársa mutatta be a legnagyobbat, amikor megpördült a La Source hajtűnél.
Az edzésről élőben készült tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük kedves Olvasóinkat! Utoljára négy hete köröztek az F1-es versenyautók, most Spában, a Belga Nagydíjjal folytatódik a világbajnoki sorozat. Reméljük, hogy csapatok minden tagja kipihente magát, és újult erővel tud belevágni a folytatásba. Előzetesünk itt olvasható a hétvégéről.
A Caterham Kobajasi helyén André Lotterert, a Marussia Chilton helyén Alexander Rossit indítja. A cserék elvileg csak erre a nagydíjra vonatkoznak. Rossi az első amerikai versenyző a sportágban 2007 óta.
Az elmúlt 20 évben csak hárman mutatkoztak be idősebben a Forma-1-ben, mint a 32 éves, háromszoros Le Mans-i győztes pilóta."Sok dolgot kell gyorsan megtanulnom, szóval ne számítsanak túl sokra tőlem" - figyelmeztetett. "Igyekszünk hibák nélkül teljesíteni a hétvégét, és ha lehetőségem lesz valami jót elérni, megteszem." A 2000-es évek elején egyébként már tesztelt F1-es autót.
A levegő 12, az aszfalt 17 fokos. Sokkal melegebb később sem lesz. Pillanatokon belül zöldre vált a lámpa.
Csapattársával, Ericssonnal együtt ők az elsők, akik kihajtottak a pályára, majd mások is el kezdték követni őket a ellenőrző körre. A Pirelli a lágy és a közepes gumikat hozta el ide, az első edzésen csak utóbbiakat fogják használni a csapatok.
Mert a sok padlógázos szakasz kedvez a Mercedes motorral hajtott autójuknak. A Red Bullnál és a Ferrarinál ellenben bevallottan nehéz hétvégére számítanak itt, illetve Monzában, és a kármentés a céljuk.
Hamar letudták a mezőny tagjai az autók állapotát ellenőrző kört. Massa Williamsének most a balhátsó részén szerelnek valamit.
A Saubernél Gutiérrez helyett teljesíti az első edzést. Rossi egyébként 42-es, Lotterer 45-ös rajtszámmal szerepel. Az autók most a garázsban várakoznak, pedig a tréning első félórájában egy extra szett elsődleges abroncsot is lehet használni.
Buttont és Magnussent is pályára küldték szűk negyedóra elteltével. Aztán más versenyzők is visszatérnek a pályára.
Na, ez gyors volt: a Marussia bejelentette, hogy a második edzésen már Chilton vezethet Rossi helyett. Az amerikai mégsem ezen a hétvégén fog debütálni versenyen.
1:52.143-mal áll az élen, megelőzve Magnussent, Hamiltont, Bottas, Buttont és Vettelt. Csak Grosjeannak, Maldonadónak és Räikkönennek nincs még mért köre.
Két tizedes hátránnyal feljött a 2. helyre Rosberg mögé, aki 1:51.724-re gyorsult. Bottas szintén javított, 1:53.172-vel a 3. pozíció az övé.
A dombra felhajtva lehúzódott az egyik kis útra, de csak egy pillanatra állt meg, utána rögtön folytatta tovább. Lehet, hogy valamilyen problémát látott a Ferrari, ám végül úgy döntöttek, hogy a spanyolnak mégsem kell leparkolnia.
Az Autosport helyszíni tudósítói szerint csak az élcsapatok autóit vezető pilóták tudnak padlógázzal áthajtani rajta, a többieknek el kell venni a gázt. Ennek oka, hogy az idei évre bevezetett szabálymódosítások csökkentették a leszorítóerőt az autók hátulján. Hamilton nagyot fékezett az utolsó sikánnál, mielőtt behajtott a bokszba.
A McLaren szerelői próbálják megoldani a technikai zavart. Maldonado egyedül köröz most a pályán, a többi autó azért tért vissza a garázsba, mert letelt az első félóra, amelyben használni lehetett az idei évtől engedélyezett extra szett gumit.
Csak a két Lotus szórakoztatja e percekben a közönséget. A legtöbb kört, 9-et eddig a lista élén álló Rosberg tette meg. Mögötte Alonso, Bottas, Magnussen, Vettel, Pérez, Hülkenberg, Hamilton, Button, Ricciardo a sorrend.
Lotterer, aki közben visszatért az aszfaltcsíkra, 21., és a hátránya majdnem két másodperc csapattársához képest. Rossi 22., ő már majdnem 4 másodperccel van lemaradva Bianchitól - igaz, mint kiderült, az amerikai nem fog versenyezni Spában.
Az 1-es kanyarban, a La Source-nál forgott meg. Lotterer egyébként megelőzte őt egy tizedmásodperccel. Az élmezőny tagjai továbbra is a bokszban csücsülnek.
23 fokra emelkedett a hőmérséklete, bár ez még mindig jóval alacsonyabb érték, mint amit az előző nagydíjakon tapasztalhattunk. Főleg a középső, kanyargós szektorban árthat a köridőknek, ha nem tapadnak rendesen a gumik.
Közel egy órával az edzés kezdete után 1:51.674-et repesztett, nem sokkal (fél tizeddel) megelőzve Rosberget. A forgalom ismét megélénkült.
1:51.577-tel visszavette az 1. helyet Hamiltontól, akit rádión tájékoztattak, hogy csapattársa az utolsó sikánban sokat gyorsult. Alonso továbbra is 3., a két McLarent megelőzve.
Ő teszteli a kisebb légellenállású, kevesebb leszorítóerőt termelő légterelőt, míg Alonso egy másik változattal köröz. Egyelőre a spanyol a gyorsabb, Räikkönen ugyanis csak a 15. helyet foglalja el. A Mercedes mindkét pilótájának az új hátsó szárnyat adta oda.
1:52.818 az ideje, Alonsótól lényegében egy másodpercet kapott. Az élmezőnyből rajta kívül Hamilton és Alonso tartózkodik jelen pillanatban a pályán.
A legtöbb versenyző a bokszba hajtott, Räikkönen, Massa és Rossi osztozik most a pályán. Kvjat autója az előbb látványosan megcsúszott a Pouhonnál.
Ezért visszahívta a garázsba a Ferrari - ez már megint lépéshátrányba hozhatja a finnt a hétvégére. Az ERS-sel van gondja.
Vettel kivételével mindenki újra autóba ült - úgy tűnik, Räikkönen ERS-problémája nem bizonyult vészesnek. Rossi közben az utolsó helyről előre ugrott a 20.-ikra.
A Sky Sports arról számolt be, hogy a németnek olyan motorproblémája van, amit nem lehet megjavítani az edzés végéig. Az állás változatlan, Rosberg vezet Hamilton, Alonso, Button, Räikkönen, Pérez, Magnussen, Hülkenberg, Ricciardo és Bottas előtt.
De nincs is rá szükségük az időmérőig. Bottas 10., Massa 15. a rangsorban, ám valószínű, hogy ennél sokkal több van az autójukban. Az edzéseken nem szoktak a látványosan jó köridőkre hajtani.
Rosberg maradt az élen, megelőzve Hamiltont és Alonsót. Köszönjük a figyelmet, hamarosan bővítjük a cikket az összefoglalóval és az eredményekkel. A második edzés 14 órakor kezdődik.