Adrian Newey főtervező aerodinamikailag kiváló autót épített a 2011-es szezonra, a KERS tervezésével viszont nem végzett hibátlan munkát a Red Bull. Eddig minden versenyen volt valami gond a mozgásienergia-visszanyerő rendszerrel, valószínű, hogy részben emiatt is maradt le a triplázásról Sebastian Vettel a Kínai Nagydíjon.
Noha a csapatnak még mindig rengeteg gondja van a KERS-szel, a rendszert folyamatosan fejlesztik, Christian Horner optimista a jövőt illetően. "Törökországba egy ismételten továbbfejlesztett KERS-szel utazunk" - mondta a csapatfőnök. "Egyre jobb és jobb lesz, ahogy gyűjtjük a kilométereket, mi is többet értünk a működéséről. Bízom benne, hogy vannak válaszaink a problémákra."
A Red Bull elsősorban hűtési nehézségekkel küzd: az akkumulátort a lehető legkisebb lyukba gyömöszölte Newey, hogy ne befolyásolja az autó aerodinamikáját. Korábban nem volt tapasztalata a KERS-szel az istállónak, ez az első idény, amikor használja.
"A KERS kulcselem a mai Forma-1-ben, úgyhogy nyilvánvaló, hogy a lehető leghamarabb megoldást akarunk találni a bajokra" - nyilatkozta Mark Webber. "A McLarennek sok tapasztalata van 2009-ből, kiváló munkát végeznek a KERS-szel. Ez nem kifogás, azt jelenti, hogy még keményebben és olyan gyorsan kell dolgoznunk, ahogy csak lehet."