A Forma-1 előző négy szezonját uraló Red Bull még úgy is második a konstruktőri összetettben, hogy a Renault hajtásláncát használja, amelynek teljesítménye több tíz lóerővel elmarad az etalonnak számító Mercedesétől, és a Ferrariénál is gyengébb. Daniel Ricciardo, a Kanadai Nagydíj győztese úgy véli, a csapata kiváló autót épített, csak a motor miatt szenvednek hátrányt – így a mérnökeik tehetsége hiábavaló.
Ricciardo, aki az idén érkezett meg a Red Bullhoz annak kisebb testvércsapatától, a Toro Rossótól, hangsúlyozta, hogy új emberként nem elégedetlenkedni akar, de bosszantja, hogy önhibájukon kívül nem képesek felvenni a versenyt a Mercedesszel. „Ez dühítő, nehéz megemészteni, mert az egyenesekben maradunk le, ahol semmilyen tehetségre nincs szükség a vezetéshez" – idézi Ricciardót a crash.net. „Vagyis a semmiért tékozoljuk el a csapat tehetségét. Mert félreértés ne essék, bárki, aki nem fél a sebességtől, bepattanhat az autóba, és gond nélkül mehet 300 km/ó-val az egyenesben."
„A Red Bull rengeteg időt és pénzt fordított egy olyan autó tervezésére, amely a kanyarokban gyors, az egyenesekben viszont elhúznak mellette. Ez bosszantó."
Az egyéni összetett 3. helyén álló ausztrál szerint a Red Bullnak kedveznek az olyan, sodrós fordulókkal tűzdelt pályák, mint a hétvégi Brit Nagydíj helyszíne, Silverstone. „Az eddigi pályákon tanulmányoztunk egymásra vetített képsorokat, és kiderült, hogy a gyors részek többségén gyorsabbak vagyunk például a Williamsnél, bár Ausztriában ők is egy szinten voltak velünk" – árulta el.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner az Osztrák Nagydíj után – amelyről a címvédő Sebastian Vettel ismét motorhiba miatt állt ki – ultimátumot küldött a Renault-nak, kijelentve, hogy „valaminek változnia kell." Most hozzátette, hogy már két évvel ezelőtt is aggódott a francia cég fejlesztési programja miatt.
„2012 végén is figyelmeztettük őket, mert aggasztott minket, hogy a projekt milyen irányba halad. A motorok fejlesztése természetesen nem a mi hatáskörünk, és ez így is van rendjén, hiszen a Forma-1-es világbajnokság egyik nevezőjeként autókat építünk, de azt nem tartottuk elképzelhetőnek, hogy a Renault valaha ekkora hátrányban lesz" – mondta.
Horner hozzátette, hogy a Red Bullnak nincs igazi alternatívája: a Mercedestől valószínűleg nem kapnának motort, a Ferrari pedig azért nem jelent számukra megoldást, mert mindenképpen valamelyik beszállító gyári partnereként akarnak működni. Szerinte a Renault többek között ott követte el a hibát, hogy mind a négy csapatának az igényeit egyformán ki akarta elégíteni.
„Igen, ez szerepet játszhatott a történtekben, mert valójában úgysem lehet mindenkinek egyszerre a kedvére tenni" – vélte. „A Ferrari épített egy motort, és az ügyfeleinek ahhoz kellett igazítaniuk az autójukat. A Mercedesnél ugyanez volt a helyzet, a Renault viszont az összes csapatát boldoggá akarta tenni, ami szép tőlük, csak éppen nem a legjobb út ahhoz, hogy versenyképesek legyenek."
A Renault F1-es fejlesztéseit irányító Rob White az Auto Motor und Sportnak cáfolta azokat a pletykákat, amelyek szerint a francia vállalat eladná a motorprogramját. Azt állította, ez a terv jelenleg nincs napirenden, és hangsúlyozta, hogy az erőforrások átnevezése révén sem lehetne kijátszani a homologizációs szabályokat. A Sport Bild szerint viszont a Red Bull anyagi és műszaki téren mindenképpen segíteni akar a Renault-nak a fejlesztésekben. A változásokat állítólag a tulajdonosváltás előtt álló Caterham jelenlegi csapatfőnöke, Cyril Abiteboul vezényelné le.
A Red Bull problémái befolyásolhatják a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel jövőjét is a csapatnál. Legalábbis így gondolja Bernie Ecclestone, aki szerint a német versenyzőnek a tehetségéhez méltó autó után kellene néznie. „Vettel az elmúlt négy évben mindent megnyert a megfelelő autóval" – jelentette ki a Gazzetta dello Sportnak. „És ha újra megfelelő autója lesz, további vb-győzelmeket fog aratni. Gyorsabb, mint bárki más."
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!