A következő szezonban a jelenlegi öt helyett legalább hat-, de az is lehet, hogy nyolcféle száraz pályás gumit fog tartalmazni a Pirelli termékpalettája, ezekből továbbra is a gyártó által meghatározott három lesz elérhető az egyes versenyhelyszíneken.
Az új keverék a spektrum legpuhább tagja lesz, csakhogy a gyártó gondban van az elnevezésével, éppen ezért bedobtak rá három (nem túl fantáziadús) verziót, és szavazásra bocsátották Twitteren, hogy „megalágy"-nak, „extrém lágy"-nak vagy „hiperlágy"-nak hívják-e az új jövevényt. Ennek bevetésére elsősorban utcai pályákon, Monacóban, Szingarpúban, esetleg Kanadában lehet számítani 2018-ban.
Probléma lehet viszont, hogy a „lágy" termékcsalád megkülönböztetése már így sem egyszerű, amióta a lágy és a szuperlágy fajta mellé megérkezett az ultralágy, és utóbbi kettőt könnyen össze lehet keverni.
Bármi legyen is az új keverék neve – amire a Twitteren alternatív javaslatokat is adtak a felhasználók –, az már biztos, hogy a jelölése és az oldalfala rózsaszínű lesz. Az idei USA Nagydíjon az ultralágy típus kapott ilyen festést a mellrák elleni küzdelem alkalmából.
Úgy hírlik, hogy a Pirelli nem feltétlenül áll meg hat száraz pályás keveréknél 2018-tól, nyolcra is kibővítheti a választékát.
Az új gumik versenyautókkal történő fejlesztési programját Brazíliában, Interlagosban fejezik be, ahol a McLaren pilótái, Stoffel Vandoorne és Lando Norris köröznek a héten a prototípusokkal.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!