Fernando Alonso, team McLaren during the Formula One Qualifying GP of Spain 2017 celebrated at Circuit Barcelona Catalunuya on 13th May 2017 in Barcelona, Spain. (Credit: Urbanandsport / NurPhoto) -- (Photo by Urbanandsport/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Az elsődleges céljuk továbbra is az, hogy a Hondával legyenek újra sikeresek, de ehhez a japánoknak a nyári szünetig bizonyítaniuk kell. Zak Brown szerint a McLarennek nem kell amiatt aggódnia, hogy motor nélkül marad 2018-ra.
A McLaren az együttműködésük első két évében még csendben tűrte a gyenge Honda-motorok folyamatos meghibásodásait, a csapat új vezérének, Zak Brownnak azonban kezd elfogyni a türelme. A McLaren a 2017-es idény első hat futamán pontot sem tudott szerezni, ezzel a konstruktőri bajnokság utolsó helyén állnak, a folyamatos megbízhatósági problémák pedig a jövőbeni közös munkájukat is komoly veszélybe sodorták. Brown a napokban utalt rá, hogy új motorszállító után nézhetnek, amennyiben a következő futamokon nem tapasztalnak javulást, pénteken pedig elárulta, már konkrét terveik is vannak a következő idényre.
"El kell kezdenünk dolgozni a 2018-as autónkon, hamar itt lesz a következő szezon - nyilatkozta a BBC Radio 5 adásában. -
A nyári szünetig döntenünk kell minden olyan tényezőről, ami befolyásolhatja a 2018-as idényünket. Van B-tervünk, sőt C-tervünk is."
Brown egyáltalán nem tart attól, hogy motorszállító nélkül maradnak, ha szakítanak a Hondával, mert a rivális gyártókkal is jó kapcsolatot ápolnak. "A paddockban mindenki a barátunk, együtt kávézunk, és különféle dolgokról beszélgetünk. Rendben leszünk" - jelentette ki.
Alonso is távozik, ha a Honda nem fejlődik Forrás: NurPhoto/Urbanandsport/NurPhoto/Urbanandsport
Ha van remény, a Hondával maradnak
Hozzátette azonban, hogy nem a váltás a legfőbb céljuk, hanem az, hogy helyrehozzák a kapcsolatukat a japánokkal, és együtt legyenek sikeresek. "Jelenleg úgy tervezünk, hogy jövőre is a Honda motort szereljük be az autónk hátuljába - mondta. - Addig azonban meg kell változnia néhány dolognak, csak akkor bízhatunk benne, hogy jövőre ott leszünk az élmezőnyben. Keményen dolgozunk ezért a célért."
Az ügyvezető igazgató hozzátette, az idei eredményekkel kapcsolatban nincsenek konkrét célkitűzéseik, de
egyértelmű jeleit szeretnék látni, hogy jó irányba haladnak, és egyre versenyképesebbek lesznek.
"Most nem teljesítünk jól a versenyeken, gyakran nem érünk célba, sőt időnként elrajtolni sem tudunk. Ezt nem tűrhetjük el többé - szögezte le. - A következő szezonig meg kell bizonyosodnunk arról, hogy kijavíthatók a hibáink, és jó irányba haladunk."
Brown szerint a Hondának muszáj változtatnia a munkamódszerein, elsősorban azt tekinti problémának, hogy a motorszállítójuk a távoli Japánban építi az erőforrásait, olyan mérnökökkel, akik testközelből még alig szereztek tapasztalatot a Forma-1-ről.
"Ha továbbra is ugyanúgy dolgozunk, ugyanolyan eredményeket fogunk kapni, és ők már évek óta ugyanazt csinálják.
Valamin változtatniuk kell, talán kockáztathatnának is - kipróbálhatnának olyan megoldásokat, amelyeket máskor nem szoktak
- vélekedett az amerikai. - Nem reménykedhetünk abban, hogy továbbra is ugyanúgy dolgozunk, mint eddig, ugyanazokat az eredményeket érjük el, aztán valami csoda folytán egyik versenyről a másikra megváltozik a helyzet. Változtatniuk kell a hozzáállásukon."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A harmadik Európa-bajnokság elődöntőjében 1968-ban Olaszország és a Szovjetunió 120 perc alatt 0-0-ra végzett, a 11-es párbajt még nem alkalmazták tétmeccsen, így az akkori szabályok értelmében a továbbjutásról pénzfeldobás döntött. Érdekes, hogy erre az eseményre szinte minden ott lévő másképp emlékezett utólag, és mivel közülük már senki nem él soha nem fogjuk megtudni az igazságot, csak azt, hogy Olaszország szerepelhetett a fináléban, ahol megismételt mérkőzésen győzte le Jugoszláviát.