grille de depart starting grid DI RESTA Paul test driver Williams F1 Mercedes FW40 ambiance portrait during the 2017 Formula One World Championship, Grand Prix of Hungary from July 28 to 30, Hungaroring, Budapest - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Vágólapra másolva!
Egy lekörözésnél nem figyelt oda Paul di Resta, aki végül nem ért célba a Hungaroringen olajszivárgás miatt. Kicsit fáj a válla, miután elszokott a terheléstől.
A Magyar Nagydíjon visszatért egy régi ismerős a mezőnybe Paul di Resta személyében, akinek Felipe Massa megbetegedése teremtett újra lehetőséget F1-es autó vezetésére. A skót pilóta utoljára 2013-ban versenyzett a világbajnokságban, és közvetlenül az időmérő előtt derült ki, hogy szolgálatba kell állnia a Williamsnél.
Tesztelés híján fogalma sem volt, mire számítson a számára idegen autóban, ám derekasan helyt állt, egy ellenfelét meg is előzte, majd
a futam újabb utazást jelentett neki az ismeretlenbe, amely olajszivárgás miatt 10 körrel a cél előtt ért véget számára.
"Izgalmas, egyben nagyon nehéz nap volt. Úgy szálltam be a volán mögé, hogy semmilyen ismeretem sem volt a gumikeverékekről, és arról sem, milyen az autót sok benzinnel vezetni" - nyilatkozta di Resta, akitől elnézést kért a csapat technikai igazgatója, Paddy Lowe a műszaki hibáért.
Di Resta nem csalódott, de elárulta, hogy kicsit fáj a válla a terheléstől. "Erre számítani lehet az első nap, amikor valaki visszaül az autóba - magyarázta a Sky Sportsnak, ahol normál körülmények között szakértőként és kommentátorként dolgozik. - Nem volt olyan rossz, mint vártam, bár vezethettem volna kicsit gyorsabban."
A rajtnál visszacsúszott az utolsó helyre, s miután nem tudta megelőzni a Saubereket, kicsit lemaradt, hogy tiszta levegőhöz jusson.
Túlságosan felengedtem a kuplungot, nem maradtam a megfelelő tartományban vele, és kicsit lassan indultam el
- mondta. - Amúgy is óvatos voltam, és észnél kellett lennem, mert ezek az autók szélesebbek a korábbiaknál. Túl akartam élni az első kört, és az értékes időben a legjobb tudásomat próbáltam nyújtani."
Megemlítette, hogy egyszer megtámadta Wehrleint, aki leszorította, pedig jobb esélyei lehettek volna, ha időben kapcsol, mert későn jutott eszébe, hogy az egyik kapcsolóval növelhetné a motor teljesítményét, és a szélárnyék ereje is meglepte.
Elismerte, hogy a legnehezebb azt volt újra megszoknia a futamon, hogy sok másik autóra is figyelnie kell, és ebből lett galiba is:
Kimi Räikkönennél kihúzta a gyufát az egyik lekörözésnél, amikor nem vette észre.
"Mi a ***** csinál ez a williamses? Ha nem látja, hogy jönnek mögötte, menjen vissza kommentálni" - fortyogott miatta a Ferrari pilótája.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A 2016-os tornán Portugália úgy lett Európa-bajnok, hogy a hét mérkőzéséből csak egyet nyert meg 90 perc alatt. A három csoportmeccse döntetlenül végződött, majd az egyenes kieséses szakaszban Horvátországot és Franciaországot hosszabbítás során, Lengyelországot büntetőpárbajban győzte le. Csak az elődöntőben diadalmaskodott a rendes játékidőben, 2-0-ra Wales ellen.