VETTEL Sebastian (ger) Ferrari SF70-H team scuderia Ferrari action arrivee finish line during the 2017 Formula One World Championship, Grand Prix of Hungary from July 28 to 30, Hungaroring, Budapest - Photo DPPI
Vágólapra másolva!
Az autója annyira gyors volt, hogy úgy érezte, simán hátul fogja tartani a Mercedest. Vettel elismeri, hogy a csapattársa sokkal gyorsabb volt, és már tudja, „a kormánynak miért kell egyenesen állnia.”
A Ferrari Monaco után újra kettős győzelmet aratott a Magyar Nagydíjon, visszavágva az előző négy futamon egyre nagyobb fölényre szert tévő Mercedesnek. Sebastian Vettel ezzel az augusztusi nyári szünet előtt 1 pontról 14-re növelte az előnyét Lewis Hamiltonnal szemben, aki még a dobogóra sem állhatott fel, miután az utolsó kanyarban visszaadta a 3. helyet csapattársának, Valtteri Bottasnak.
Vettel azonban elismerte, hogy „csendesebb délutánban" reménykedett.
Habár a pole pozíciót meggyőző előnnyel szerezte meg, a versenyen végig műszaki hibával küzdött: a kormányközép elmászott az autójában, és a probléma egyre súlyosabbá vált, ezért a csapat arra kérte, kerülje el a kerékvetőket.
„Már akkor éreztem, hogy valami nem stimmel, amikor a rajtrácson letették az autómat az emelőről az aszfaltra. A rajrácsra menet még minden rendben volt, de aztán a kormány nem állt egyenesen – mondta a pályafutása 46. nagydíjgyőzelmét arató Vettel.
Az első körökben is az volt a benyomásom, hogy baj van, bár akkor még nem hátráltatott.
Az etap vége felé viszont fokozatosan egyre rosszabb és nehezebb lett."
Vettel azzal viccelődött, hogy most már tudja, miért kell középen állnia a kormánynak, mert főleg a balos kanyarokban nehezen találta el, mennyire kell elfordítania. Mivel a Hungaroringen gyakorlatilag mindenhol használni kell a kerékvetőket, azoktól távol maradva nem volt könnyű jó tempó diktálnia, és a lekörözésekkel az egyébként is szűk pályán külön meggyűlt a baja.
„Igyekeztem alkalmazkodni a helyzethez, nyilván tudtam, hogy nem lehet változtatni rajta. Megpróbáltam kímélni az autót – magyarázta. – A második etapban gondoskodni akartam róla, hogy a gumijaim elég jó állapotban maradnak a verseny végéig, bármi jöjjön közbe, ezért kicsit visszafogtam magam, de sokkal gyorsabban azért nem tudtam volna menni."
„A végén, amikor mind ott voltak mögöttem, már úgy nyomtam, ahogy csak tudtam. Ezen a pályán szerencsére nem lehet előzni, a hibázást azonban így sem engedhettem meg magamnak."
Raikkönen nem aggódta túl
A műszaki problémának nemcsak Vettel, hanem Räikkönen is kárvallottja volt, mert jóformán az egész futamra beragadt a csapattársa mögé, aki készséggel elismerte, hogy a finn sokkal gyorsabb volt nála.
A kérdésre, hogy megvolt-e a tempója a győzelemhez, Raikkönen egyértelmű igennel felelt,
és úgy vélte, tulajdonképpen még akkor bukta el a versenyt, amikor az időmérő végén, az utolsó körében elkövetett egy hibát, és ezzel a 2. rajtkockába szorult.
„Szerintem egyformán rajtoltunk, csak én előnyt szereztem a szélárnyékkal. Aztán egy kicsit később tudtam fékezni, de az ember nem akar összeakadni a csapattársával az első kanyarban – mutatott rá. – Utána nem sokat tehettem. Az autóm nagyon jól ment, akárcsak tegnap, amikor az időmérőn elkövetett hibám nem sokat segített."
Raikkönen az első etap közepén már 3,3 másodpercre lemaradt Vetteltől, aztán viszont újra felzárkózott hozzá. A kerékcseréje után csak méterekkel mögötte hajtott ki a bokszból a pályára, és meglepődött, hogy ilyen korán behívták, amikor pedig még jó tempót diktált a használt gumikon. Úgy vélte, erre azért lehetett szükség, mert a Mercedesek az újakon már gyorsabbak voltak.
Valtteri Bottas a 46. körben elengedte Hamiltont, aki 2 körrel később ott termett a Ferrarik sarkában, és a leintésig szorongatta a Vettel mögé beszorult Räikkönent. „Lényegében az egész verseny alatt Sebastiant követtem. Reméltem, hogy nem spórol nagyon a gumikkal, mert a Mercedesek jöttek fel rám hátulról – mondta a finn.
Nem túl kellemes szendvicsben lenni, ha ugyanis rosszul gyorsítasz ki az utolsó kanyarból, az üldöződ azonnal elkaphat."
Vettel elismerte, hogy a csapattársa nem érezhette túl komfortosan magát közte és Hamilton között, Raikkönen azonban nem aggódott túlzottan, mivel úgy érezte, az autója elég gyors volt ahhoz, hogy maga mögött tartsa a Mercedest az előzési nehézségről is híres Hungaroringen.
„Az egyenesben óriási a sebességük, de elég magabiztos voltam – mondta. – Amikor a lekörözések miatt kicsit lemaradtam, az utolsó kanyarig mindig újra meg tudtam lógni (Hamiltontól). Nem volt túl vészes a dolog."
A Magyar Nagydíjon aratott 7. győzelmével a Ferrari közelebb került a Mercedeshez a konstruktőri összetettben, de még mindig 39 pont a hátránya a tabellán.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!