Ismét csak az élmezőny leggyengébb rajthelyét, a 6. pozíciót tudta megszerezni Kimi Räikkönen a Francia Nagydíjra, miután a Q3-ban saját bevallása szerint sem jött ki számára a lépés. A finn pilóta egyelőre keresi az okát annak, hogy a Ferrarival miért kezd küszködni az időmérő elején, holott a szabadedzéseken rendre jobban szerepel Sebastian Vettelnél.
Räikkönen vesszőfutása szombaton kifejezetten látványos volt, többször is megcsúszott, feladta a köreit, sőt, Romain Grosjean balesete után szokatlan módon több mért körre elegendő üzemanyaggal küldték ki a pályára. A Ferrari versenyzője ekkor Kevin Magnussen közelébe került, aki csapattársa balesete miatt akkor még nem rendelkezett mért körrel.
Magnussen megelőzte a Scuderia pilótáját, Räikkönen viszont rákapcsolt, és az 1-es kanyarhoz érve visszakerült a Haas elé, majd nem sokkal később feladta a mért körét. A dán versenyző ekkor a rádión morogva azt kérdezte a mérnökétől, hogy Räikkönen mégis „mi a ***** csinál”, végül a Q1-ben elértnél is gyengébb köridővel a 9. helyet szerezte meg.
Nagyon felbosszantott, mert mit művel? Elszúrja az összes körét. Nem tudom, hány körre volt elég az üzemanyaga, de mindenki másnak csak egyre
– füstölgött Magnussen. – Először is, azt hittem, ki fog állni a boxba, mert elcseszte a körét. Aztán újra próbálkozott, megelőzött, majd megint visszavett. Ekkor már biztos voltam abban, hogy ki fog állni, de megint megpróbálta. Ez már zsinórban három kör, amikor megpróbálta nyomni, de ennek semmi értelme. Lehetetlen kitalálni, hogy mit fog csinálni.”
„Utána, persze, nyilván megelőz az 1-es kanyarnál, elszúrja az én körömet is, aztán a sajátját még be sem fejezi – morgott tovább. – Nem tudom, de ha valaki össze van zavarodva, akkor legalább ne álljon mások útjába” – tette hozzá. Az ügyet a sportfelügyelők is megvizsgálták, de Räikkönen megúszta büntetés nélkül.
Magnussen szerint ellenfele „elkeseredetten” próbált javítani a helyzetén.
„Bosszantó, ami történt. Nem hiszem, hogy erre szükség volt – vélte. – Szerintem egyszerűen fogalma sincs, mihez kezdjen, és elkeseredetten próbált összerakni egy kört. Ez korábban nem sikerült neki, mert az összeset elcseszte. Kétségbeesett volt.” Räikkönen kálváriája közben utódjelöltje, Charles Leclerc a lehetőségeihez mérten remek eredményt ért el a Sauberrel, és a 8. helyről indulhat.
Miután kiderült, hogy Räikkönent nem büntetik meg, a Haas pilótája verbálisan a sportfelügyelőknek is nekiment, azt sugallva, hogy kivételeznek az élcsapatok versenyzőivel. „Ilyenek nem fordulnak elő – utalt arra, hogy ritkán kapnak büntetést. – Így megy ez” – tette hozzá, egyértelműen arra utalva, hogy elégedetlen az 55 perc alatt kialakított állásponttal.
Kétségtelen, hogy a 20-as autó »hajtós« körében akadályozta őt a 7-es autó közelsége, ami rögtön a kör megkezdése után megelőzte a 20-ast. Ez mindkét pilóta számára az utolsó lehetőség volt, hogy mért kört kezdjenek a Q3-ban
– áll a sportfelügyelők állásfoglalásában. Tudomásul vették, hogy Magnussen „bizonytalan” volt Räikkönen szándékaival kapcsolatban az előző másfél kör során, ekkor a Haas pilótája kivezető körön volt, a Ferrari pedig visszavett a tempóból. „A 7-es autó lelassult a kör vége felé, de korábbi Q3-as körökhöz hasonlóan ugyanott tette ezt. A sportfelügyelők nem értenek egyet abban, hogy a 7-es autó szükségtelenül feltartotta a 20-ast, és a 7-es nem vezetett szükségtelenül lassan sem. A 20-as autóra gyakorolt negatív hatás ellenére a sportfelügyelők megtagadják a további intézkedéseket.”