Ahogyan korábban a GPhírek is megírta, a Racefans értesülései szerint egy silverstone-i székhelyű istálló, a Panthera Team Asia F1 azt tervezi, hogy 2021-től beszáll a Forma-1-be. Ez természetesen nem ilyen egyszerű, új istálló csak akkor csatlakozhat a száguldó cirkusz mezőnyéhez, ha a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) engedélyezi, az FIA azonban eddig nem jelentette, hogy új csapatok jelentkezését várja. Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója úgy véli, hogy csak 2022-től lenne ideális új csapat beszállása, és akkor is csak olyanoké, amelyek magas szintet képviselnek.
Legutóbb 2016 elején érkezett új istálló a Forma-1-be a Haas személyében, a mezőny létszáma akkor azonban változatlan maradt, a Manor ugyanis az előző idény végén csődbe ment.
Valódi bővülés a 2010-es szezon elején történt utoljára, akkor mindjárt három istálló, a HRT, a Virgin (később Marussia, aztán Manor) és a Lotus (később Caterham) érkezett,
velük négy autóval több lett, mivel a Toyota az előző év végén kiszállt. Brawn elárulta, hogy most sem csak egy csapat érdeklődik.
Meglepően magas a csapatok száma, amelyek érdeklődést mutattak az F1 iránt.
Mi azt mondtuk nekik, hogy előbb várjuk meg a 2021-es szabályok bevezetését, stabilizáljuk a helyzetet és minden működjön rendesen, mielőtt új csapatokat keresünk" – nyilatkozta a Sky Sportsnak.
Az említett három istálló belépésével csupán nagyobb lett a mezőny, a minőséghez egyik csapat sem tudott hozzáadni, fennállásuk alatt mindegyik a mezőny végén szenvedett.
Brawn szeretné elkerülni a hasonló szituációkat a jövőben.
Úgy gondolom, hogy tíz egészséges csapat elég az F1-nek, ha ennél több csapat lesz, akkor nekik igazán hozzá kell adniuk valamit a showhoz.
Tanulnunk kell a múltból, amelyben olyan sok kiscsapat jött és ment, és nem igazán adott értéket az F1-hez."
Brawnnal egyetértett Cyril Abiteboul, a Renault sportprogramjának igazgatója, valamint Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke is, utóbbi szerint 24 autót a hely és a biztonság szempontjából is képesek kezelni a pályák, valamint
az sem utolsó szempont, hogy ne legyen túl kevés csapat, ha valamelyikkel történik valami, és kiszáll a sorozatból.
Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke már óvatosabb véleményt fogalmazott meg, szerinte előbb a költségplafonnal kell biztosítani azt, hogy 12 csapat esetén is igazságos legyen a pénzek elosztása, és 12 fenntartható istálló tudjon működni az F1-ben.