Válópereket hozhat az elnyújtott F1-es szezon

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Orosz Nagydíj
SOCHI, RUSSIA - SEPTEMBER 29: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing prepares to drive on the grid before the F1 Grand Prix of Russia at Sochi Autodrom on September 29, 2019 in Sochi, Russia. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Max Verstappen és Sergio Pérez is figyelmeztetett, a szerelők körében megsokasodhatnak a válások, ha az F1 miatt még többet kell távol lenniük a családjaiktól. A NASCAR-ban ez még régi probléma.

Rekordhosszú, 22 futamos szezonra készül jövőre a Forma-1 mezőnye, ráadásul a labdarúgó Európa-bajnokság és az olimpia miatt sűrűn jönnek majd egymás után a versenyek, eddig példátlan módon hét alkalommal rendeznek majd nagydíjakat egymás utáni hétvégéken. A terhelést várhatóan a tesztnapok számának csökkentésével próbálják majd enyhíteni.

Ettől függetlenül a versenynaptár hízlalása olyan trend, ami várhatóan a következő évek során sem áll meg, mivel jóval több ország pályázik nagydíj rendezésére, amennyinek jelenleg hely van a menetrendben. Ez a pilótákat és a topmenedzsereket kevésbé érinti, Max Verstappen azonban rámutatott, hogy a szerelők életvitele miatt a hosszú szezon aggodalmakra ad okot.

Verstappen aggódik a szerelői miatt Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

„Nem értek egyet azzal, hogy legyen évente 22 verseny – nyilatkozta. – Szerintem ki kellene választani a legjobb pályákat. Értem, hogy pénzt akarnak keresni, de gondolniuk kellene a szerelőkre is.

Nekik nem gond, ők lazán megcsinálnak 30 futamot is, mert csupán három napig vannak távol. A legtöbb embernek azonban legalább 5-6 nap távollétet jelent mindez, és még csak nem is magunk, versenyzők miatt panaszkodok. A szerelők akár most rögtön beadhatják a válókeresetet, ha ennél több verseny lesz” – mondta a 22 esztendős pilóta.

A műszak az autók felkészítése mellett a garázs infrastruktúráját is felépíti Forrás: AFP/Mladen Antonov

Verstappen aggodalma nem alaptalan,

az évente 30-nál is több versenyt rendező NASCAR Sprint Cupban ez a probléma már bő másfél évtizeddel ezelőtt felmerült, és manapság is kirívóan magas a válások száma az ottani szerelők körében.

A McLaren utazó palotáját, a Brand Centre-t építő Kuti Tamás nyáron a GPhíreknek elmondta, előfordul, hogy a szezon során két hónap alatt mindössze négy napot tölt otthon, és néhány évvel ezelőtt a BBC is készített egy átfogó riportot az F1-es szerelők kívülről csodálatosnak tűnő, ám rendkívül kemény életviteléről.

Szavazzon!

Ön szerint milyen hosszú legyen a versenynaptár?

Átérzi a helyzetet Sergio Pérez is, aki nemrég második gyermeke születését ünnepelhette, és elismerte, családos emberként már egyre nehezebb elviselni az F1-es nyüzsgést, hiszen versenyzőként neki is rengeteg egyéb elfoglaltsága van például a szponzori rendezvények vagy a szimulátorozás miatt. „

– jelentette ki. „Meglátjuk, hogy nem akarnak-e elválni! – utalt Pérez a családjára. – Jobban aggódom a szerelők és a mérnökök miatt. Ilyen szinten kétlem, hogy képesek lesznek bármilyen magánéletre. El fog jönni az a pont, amikor [a csapatoknak] két műszakot kell alkalmazniuk, és valahogy el kell osztani az embereket.”