Hamilton: A középmezőny hátránya megfeleződött
![Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Barcelona teszt 6. nap](https://cdn.origo.hu/2023/12/W2bf0Atj0LP2uxwtyD375GEUGl4CuO4lUyJwLzrjlps/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzVlMzJkZDM2ZWUwNjRmZWE4NGJhY2NkNjZiNTUwNzdi.webp)
Még a feltételezett élmezőny tagjai sem látnak tisztán az idei F1-es erőviszonyokkal kapcsolatban a két teszthét adatai alapján, erről árulkodik, hogy Lewis Hamilton sem kívánt pontos jóslatokat tenni a várható sorrendet illetően. A világbajnoki címvédő korábban azt nyilatkozta, a Ferrari fél másodperces előnyben is lehet, ezzel Mattia Binotto, a Scuderia csapatfőnöke nem értett egyet.
Hamilton szerint a középmezőny csapatai is közelítettek az elmúlt évek során az élcsoportot alkotó Mercedes-Ferrari-Red Bull trióhoz, így akár a rivaldafényből általában kimaradó istállók is lőtávolba kerülhetnek.
„Szerintem továbbra is három csapatról beszélhetünk, de amennyire tudom, a hátrányban lévők is felzárkózóban vannak – nyilatkozta az ötszörös világbajnok. – Az egész mezőny összerázódott. Nem tudom, hogy melyik csapat most a negyedik, de sokkal közelebb vannak annál, mint amennyire voltak. Eddig volt egy másodperc a különbség, most kevesebb, mint fél, ami csodálatos.”
A Mercedes pilótája szerint kérdés, hogy a kisebb istállók mennyire tudnak majd helytállni a fejlesztési versenyben, de így is izgalmasnak tartja a mezőny fejlődését.
„Talán néhány versenyen a Renault vagy a Racing Point jóval előrébb lesz, mint korábban voltak” – tette hozzá. Ez a nyilvánosan elérhető adatokból a tesztelés alapján nem látszik, a Racing Point technikai igazgatója ráadásul elismerte, hogy a tesztelésen a 2018-as autójuk módosított változatával szerepeltek, komolyabb új fejlesztések csak Melbourne-be érkeznek majd.
„A mi csapataink – beleértve a Ferrarit és a Red Bullt is – elég erősek a fejlesztés terén – folytatta Hamilton. – A Red Bull a múltban eléggé ott voltak a legjobbak között, nagyon-nagyon szoros a verseny közöttünk” – vélte a brit pilóta, aki a tavaly visszacsúszó Ferrari miatt a szezon utolsó harmadában elsősorban Max Verstappennel küzdött a pályán.
„Ez fejlesztési verseny is, de szerintem e téren én a lehető legerősebb csapat tagja vagyok. Természetesen, amikor egy lépés előnnyel kezdünk, könnyebb az élen maradni. Vagy, ha van két-három lépés előnyünk, akkor könnyebb legalább egy lépést megtartani az év során. Majd idővel kiderül” – összegzett.