Az idei szezon számos szempontból alakul másképpen, mint általában, és ezek közül az egyik aspektus a fejlesztés. Az aerodinamikát illetően az FIA viszonylag nagy mozgásteret hagyott a csapatoknak, viszont más területeket befagyasztott vagy erősen korlátozott.
Ilyen a motor is, hiszen innentől kezdve csupán az energia-visszanyerő rendszert lehet fejleszteni, de azt is csak egyszer, emellett pedig az esetleges megbízhatósági problémákon lehet javítani az FIA engedélyével. Éppen ezért volt kulcsfontosságú, hogy a gyártók milyen erőforrást visznek az Osztrák Nagydíjra. A Mercedes és a Honda módosított a melbourne-i specifikáción, míg a Ferrari és a Renault nem. Utóbbi idén már nem is fog, legalábbis Cyril Abiteboul kijelentése alapján.
„Kompromisszumokat kell kötnünk és áldozatokat kell hoznunk annak érdekében, hogy kezeljük a nagyon komoly krízist – nyilatkozta a múlt hétvégén a francia istálló csapatfőnöke. – A díjazás mértéke csökkenni fog, emellett tárgyalunk néhány szponzorral, akik egyébként rendkívül hűségesek, de ők is kihívásokkal néznek szembe a saját területükön.
Ezért kellett meghoznunk néhány döntést, melyek közül az egyik, hogy ami minket illet, leállítjuk a motorfejlesztést.”
A 42 éves szakember hozzátette, a Renault-motor az elmúlt években rengeteget fejlődött, amit mindenki elismer. Ezért, valamint pénzügyi megfontolások alapján született meg az elhatározás, hogy a közeljövőben magára az autóra fókuszálnak. A döntés abból a szempontból mindenképpen indokolt, hogy tavaly alulmaradtak saját ügyfélcsapatukkal, a McLarennel szemben, vagyis mindenképpen van hova fejlődniük.
Az enstone-iaknak és a wokingiaknak abból a szempontból nem kell aggódniuk, hogy a sebességmérési pontoknál nem lógtak ki lefelé a mezőnyből. A korlátozott fejlesztési lehetőségek miatt pedig nem valószínű, hogy a szezon során jelentős hátrányba kerülnek a riválisokkal szemben.
Kérdés, hogy a hosszú évek óta fennálló megbízhatósági problémákat mennyire tudták orvosolni.
Daniel Ricciardo hűtési problémák miatt esett ki a vasárnapi Osztrák Nagydíjon, a másik három autó viszont problémamentesen célba ért. A Renault számára jó hír, hogy úgy tűnik, a Mercedesnél és a Hondánál sincs minden rendben ezen a téren.