Akárcsak a szombati időmérőn, a Ferrarinak a vasárnapi futam után is felemásak lehetnek az érzései, Charles Leclerc révén ugyanis nem várt dobogós helyezést szereztek, Sebastian Vettel azonban csak a tizedik lett, és továbbra is szenvedett az autójával.
A négyszeres világbajnok nem tudja, hogy miért volt ennyire lassú, elmondása szerint nem a beállításokhoz van köze a küszködésnek, mivel „papíron mindkét autó igen egyforma." Az év végén távozó pilótát Mattia Binotto csapatfőnök is megpróbálta vigasztalni a levezető körben, Vettelt azonban szemlátomást nem hatották meg főnöke szavai.
„Szia Seb, itt Mattia! Kemény futam volt a mai, tudjuk, hogy nehéz volt ez a hétvége, de legközelebb jobbak leszünk" – rádiózott Binotto Vettelnek a futam leintése után.
A négyszeres világbajnok azonban sokáig csendben maradt, noha az üzenet meghallgatása után a fedélzeti kamera tanúsága szerint egy pillanatig elgondolkozott azon, hogy válaszol a csapatfőnöknek.
Végül a mérnöke szólt a fülére arról érdeklődve, hogy működik-e a rádiója, mire Vettel végül csak reagált Binotto szavaira. „Igen, kemény futam volt, nagyon kevés önbizalmam volt az autóban, tulajdonképpen ugyanolyan volt, mint az időmérő, körről körre szenvedtem. Kipróbáltam apróságokat, de nem igazán jelentettek áttörést. Gratulálok Charles-nak és a garázs másik oldalának, jó volt a bokszkiállás is, srácok!"
Az interjúk során Vettel gyakorlatilag ugyanezt mondta el bővebben. „Az eredmény nagyon rossz, az autót nagyon nehéz volt vezetni, sokat szenvedtem azzal, hogy próbáltam magabiztosabb lenni – mondta a Sky Sportsnak. – Nem tudom, hogy miért volt ilyen, ki kell vizsgálnunk.”
Ha ilyen sok körön át, gyakorlatilag az elejétől a végéig szenvedek a versenyen, akkor valószínűleg valami nincs rendben.
Különben nem volt valami stresszes verseny, mert esélyem sem volt, az emberek körülöttem gyorsabbak voltak és megelőztek, miközben nehezen tudtam a pályán tartani az autót, úgyhogy fizikálisan egyáltalán nem volt kemény, mert soha nem tudtam támadni, az autó nem tette lehetővé, hogy támadjak. Most ki kell derítenünk, hogy miért, és a következő hétvégén megpróbálunk jobban teljesíteni."
Megkérdezték tőle, hogy esetleg a beállítások terén mentek-e tévútra Leclerc-hez képest, Vettel azonban ezt nem tartja valószínűnek. „Nem igazán.
Papíron mindkét autó meglehetősen egyforma, úgyhogy nem a beállítás volt a gond.
Ha megnézzük a kör egészét, akkor nem azt látjuk, hogy volt egy hely, ahol rosszabbul vezettem vagy ilyesmi, hanem az egész kör során időt veszítek."
A német Sky-nak hozzátette, „nem lehet, hogy az éjszaka folyamán rosszabb lett az autó, úgyhogy lennie kell valaminek."
Vettel hangulatával nagy kontrasztban állt Leclerc-é, aki értelemszerűen örült a váratlan dobogónak, ugyanakkor tisztában van vele, hogy az autójuk teljesítménye továbbra sem jó. „Nagyon boldog vagyok a harmadik hellyel, még ha tudom is, hogy szerencsével szereztük meg – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Már a negyedik helynek is örültem és annak is, ahogy kezeltük a versenyt.
Persze nem a negyedik helyért akarunk küzdeni hosszú távon, de jelenleg ez a helyzet, és örülök, hogy minden szempontból maximalizáltuk a lehetőségeinket, és kihoztunk mindent abból, amink van."
„Kockáztattunk a hétvége előtt és nagyon alacsony leszorítóerős beállítást választottunk, amivel elég sokat nyertünk az egyenesekben, de a gumikopást ez trükkössé tette, úgyhogy jobban aggódtam a verseny miatt. Kellemes meglepetés volt ez a hétvége mindannyiunknak."