NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 14: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 and Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 battle for track position during the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 14, 2019 in Northampton, England. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Noha néhány pilóta már kifejezte aggodalmát amiatt, hogy a hosszabb kihagyás miatt több lehet a baleset az idei Forma-1-es szezon elején, Michael Masi versenyigazgató szerint ettől nem kell tartani, ezért azt tervezik, hogy továbbra is hagyni fogják a kemény versenyzést.
Az utóbbi években rengeteg kritika érte a Forma-1-es sportfelügyelőket amiatt, hogy túl szigorúak a versenyzőkkel szemben, és minden apróságért megbüntetik őket. Az FIA emiatt a tavalyi szezon során szemléletet váltott, és elkezdte a "hagyjuk őket versenyezni" filozófiát követni.
Ez több látványos kerék a kerék elleni csatát hozott, Max Verstappen például úgy nyert Ausztriában, hogy kitette a pályáról Charles Leclerc-t. Korábban ezért szinte biztosan megbüntették volna, az engedékenyebb felügyelőknél azonban már belefért az ilyesmi. A jelek szerint az idén is bele fog.
Noha nem az ő tiszte kiosztani a büntetéseket a verseny során, Michael Masi, az FIA versenyigazgatója is tisztában van a sportfelügyelők által követett irányelvekkel, amelyek azzal együtt sem fognak változni, hogy több pilóta is azt jósolja, a hosszú kihagyás miatt eleinte kissé "rozsdásak" lehetnek, ami ütközésekben, koccanásokban, túlvállat előzési manőverekben nyilvánulhat meg. „Szerintem egyik versenyző sem töltött még el ilyen sok időt anélkül, hogy versenyautóba, vagy legalább gokartba ne ült volna.
Ezzel együtt Ausztriában szerintem folytatni fogjuk a »hagyjuk őket versenyezni« szemléletet, amelyet a tavalyi szezon vége felé kezdtünk el. Nem látok semmilyen drámai változást ebben"
– nyilatkozta Masi a Sky Sportsnak – Végtére is a világ húsz legjobb pilótája van a mezőnyben. Okkal szerepelnek a Forma-1-ben. Noha az utóbbi időben nem ültek autóba, szerintem ez nem lesz nagy hatással a képességeikre."
A versenyigazgató egy másik, sokat taglalt kérdésben is kifejtetette a véleményét. Nem olyan rég felkapott téma volt a Forma-1-es szaksajtóban, hogy adott pályákon – például Silverstone-ban – megoldható lenne-e, ha egy futamot a menetiránnyal szemben teljesítene a mezőny.
Már akkor is sejthető volt, hogy a csak egyetlen irányba homologizált pályákat nem igazán lehetne alkalmassá tenni erre, Masi pedig most elmondta, ő csak nevetett az ötleten
Kuncogonom kellett, amikor láttam néhány kommentet arról, hogy menetiránnyal szemben kellene versenyeznünk néhány pályán.
A falaktól és a pályabírói posztoktól kezdve minden biztonsági infrastruktúra az összes pályán egy irányhoz van kialakítva. Elég ha csak a korlát megnyitásait nézzük, ahol a lerobbanó autókat el lehet távolítani. Ha a másik irányban haladunk, nekirohanhatunk a falnak. Bár jó lenne olyan pályákon menni, amelyek mindkét irányban használhatóak, ez nagyon nagy kihívást jelentene, szó szerint falakat kellene arrébb tenni. Elképzelhetetlenül nagy munkát igényelne."