Mercedes' British driver Lewis Hamilton (L) gets out of his car following a collision with Red Bull's Dutch driver Max Verstappen (unseen) during the Italian Formula One Grand Prix at the Autodromo Nazionale circuit in Monza, on September 12, 2021. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke árnyalta korábbi kijelentését, és elárulta, nem feltétlenül lesz szükség a rajtbüntetéssel járó motorcserére Lewis Hamilton autójában. Ezt vélhetően a Max Verstappennel történt monzai balesete sem befolyásolja.
A szezon vége felé közeledve egyre fontosabb kérdéssé válik, hogy a világbajnoki esélyesek képesek lesznek-e végigcsinálni az idényt a maximálisan felhasználható erőforráselemekkel. Max Verstappen esetében már egy ideje tudni lehet, hogy a válasz szinte biztosan nemleges, Lewis Hamilton helyzete viszont ennél bonyolultabb.
Korábban Wolff is utalt arra, hogy erősen fontolgatják a motocserét Hamiltonnál Forrás: AFP/Miguel Medina
Toto Wolff még az Olasz Nagydíj pénteki napján kijelentette, hogy Valtteri Bottas után a hétszeres világbajnoknál is erősen fontolgatják a cserét, ugyanis nem akarnak megkockáztatni egy műszaki hibát. Ez alapján arra lehetett következtetni, hogy előbb-utóbb a címvédőt is meg fogják büntetni, ám a Mercedes csapatfőnöke később árnyalta saját szavait.
Nem, ezt nem feltétlenül muszáj [megtenni], mert még mindig jól állunk a mostani erőforrással
– nyilatkozta a nemzetközi sajtó képviselőinek. – Ezt a döntést bármikor meg lehet hozni, de jelenleg nem érezzük szükségét. Mindez azt jelenti, hogy nem fogunk beszerelni egy negyedik [egységet]? Nem [feltétlenül]. Meglátjuk, hogyan alakulnak a következő futamok.”
Az osztrák üzletember ezt még szombaton mondta, vagyis nyilvánvalóan nem számolt azzal, hogy Hamilton és Verstappen az Olasz Nagydíjon ismét össze fog ütközni. Felmerül a kérdés, hogy ez változtatott-e bármin is, növelte-e a motorcsere esélyét. Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója kijelentette, hogy a pályáról való távozás előtt csupán egy gyors kivizsgálásra maradt idejük,
de az alapján az erőforrás nem sérült meg.
A brit szakember hozzátette, hogy a váltót már alaposabban meg kell vizsgálni, de mivel Hamilton nem fejezte be a futamot, az esetleges csere nem járna büntetéssel. A hátsó szárny és a padlólemez ellenben biztosan megrongálódott, de a legnagyobb kár a légbeömlő nyílásnál, illetve a Hamilton testi épségét megóvó glóriánál keletkezett.
Az első vizsgálatok alapján Hamilton erőforrása megúszta a balesetet Forrás: AFP/Andrej Isakovic
Hamiltonnal ellentétben Verstappen esetében szinte biztos. hogy előbb-utóbb a negyedik motort is be kell szerelni az autójába. A holland pilóta második erőforrása a silverstone-i balesetben sérült meg rendkívül súlyosan, és bizonyos alkatrészeket egészen biztosan nem lehet megmenteni. Könnyen lehet, hogy a csere a következő, Orosz Nagydíj hétvégéjén fog megtörténni, hiszen a Red Bull versenyzőjét egyébként is hátrasorolják a rajtrácson a monzai ütközés miatt.
A hatodik Európa-bajnokság bronzmérkőzésén 1980-ban a 11-es párbajban Csehszlovákia ugyanazt az öt játékost küldte a sorsdöntő rúgásra, akit az 1976-os döntőben, ráadásul ugyanabban a sorrendben. Vagyis Panenka rúgott ötödiknek, de ezúttal nem azzal a „szemtelen” mozdulattal talált a kapuba, amellyel négy évvel korábban. Ráadásul nem is az ő lövése lett a sorsdöntő, mert csak a 9. párban dőlt el a csata, „természetesen” Csehszlovákia javára.