SOCHI, RUSSIA - SEPTEMBER 24: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda during practice ahead of the F1 Grand Prix of Russia at Sochi Autodrom on September 24, 2021 in Sochi, Russia. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A három évvel ezelőttinél nehezebb dolga lesz az Orosz Nagydíjat az utolsó helyről kezdeni kénytelen Max Verstappennek, véli maga az érintett, akinek autójában a Red Bull már pénteken motort cserélt a szombatra ígért eső miatt.
Az Orosz Nagydíj pénteki edzésnapján a Red Bull megerősítette, amit már korábban is sejteni lehetett, azaz hogy motort cserélnek Max Verstappen autójában, ezzel a rajtrács végére száműzve a holland pilótát. Lévén három V6-os használható fel egy szezonban, Verstappennek pedig az egyik motorja használhatatlanná vált a Lewis Hamiltonnal történt silverstone-i ütközést követő becsapódástól, a csere előbb-utóbb elkerülhetetlen lett volna, a csapat pedig úgy döntött, hogy Szocsiban lépik meg azt.
Csak a mezőny végéről rajtolhat holnap Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Mark Thompson
Verstappen a második szabadedzés után a Sky Sportsnak nyilatkozva elmondta, hogy nem csak az első szabadedzésen látott eredmények láttán döntöttek a csere mellett, hanem a holnapi időjárást is figyelembe vették, és összességében „azt gondoltuk, hogy itt lesz a legjobb cserélni."
Christian Horner a német Sky-nak rávilágított arra, hogy pontosan mit takar az időjárás figyelembe vétele: a csapatfőnök elmondta, hogy
a mérnökök száraz pályán akarták leellenőrzi az adatokat és a motorvezérlést, ezért nem vártak holnapig, hanem már a második szabadedzésre minden motorelemből újat szereltek Verstappen RB16B-jébe.
Lévén Verstappen eleve három helyes rajtbüntetést cipel a monzai ütközés miatt, a cserét alighanem akkor is meglépték volna, ha holnapra is száraz időt jósolnak, csak akkor várhattak volna a harmadik szabadedzésig.
A futamra készültek Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Bryn Lennon
A szocsi pálya karakterisztikája is arra biztatta a Red Bullt, hogy ezen a helyszínen hozza hátrányba magát, noha Verstappen a második szabadedzésen az egyik Williams mögött haladva arra panaszkodott, hogy ilyen alacsony csúcssebességgel lehetetlen lesz előznie, és a tréning után is elmondta, nem számít olyan könnyű felzárkózásra, mint 2018-ban, amikor szintén az egész mezőnyön át kellett magát verekednie.
2018-ban kicsit nagyobb volt a szakadék a középmezőnyhöz képest, úgyhogy most kicsit nehezebb lesz átverekedni magam, de mindenféleképpen be kellett vállalnunk a büntetést, ha nem itt, akkor máshol.
Úgy döntöttünk, hogy itt fogjuk, most pedig megpróbáljuk a lehető legtöbbet kihozni a versenyből" – nyilatkozta a holland, aki megerősítette, hogy pénteken már teljes mértékben a versenybeállításokat finomították, ami megmagyarázhatja, hogy miért volt 1 másodperces hátrányban Valtteri Bottashoz képest.
Pérez ma sem villogott Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Bryn Lennon
Ami a másik Red Bullt illeti, Sergio Péreznek nem kell büntetéssel számolnia, így az ő feladata az lenne, hogy megszorongassa a két Mercedest. Annak ellenére, hogy a második szabadedzésen csak a 11. helyen végzett, a mexikói pilóta szerint „nagy potenciál van az autóban, csak ki kell hoztunk belőle", a leggyorsabb köréről pedig elmondta, hogy az első két szektora rendben volt, de a harmadikban még van hova fejlődnie. Az időmérővel kapcsolatban azt a célt tűzte ki, hogy közel kerüljön az ezen a pályán nagyon erős Mercedesekhez.
Az 1988-as Európa-bajnokságot Nyugat-Németországban rendezték, és az akkori nyolc város közül idén csak Hannover nem lesz házigazda, helyette Dortmund várja a csapatokat. Továbbá (hiszen idén 24 válogatott szerepel az Eb-n nem 8) az a Lipcse, mely 1988-ban még egy másik ország, az NDK része volt, illetve a fővárosi Hertha stadionja, mely ugyan a város nyugati részében található, de az újraegyesítés előtt sem az NDK-hoz, sem az NSZK-hoz nem tartozott.