05 NORBERT MICHELISZ (HUNGARY),BRC HYUNDAI N SQUADRA CORSE,HYUNDAI I30 N TCR, action during the 2019 FIA WTCR World Touring Car Tests at Barcelone, Spain, March 27 to 29 - Photo Alexandre Guillaumot / DPPI
Vágólapra másolva!
Még el sem kezdődött a túraautó-világkupa 2018-as szezonja, máris hatalmas hátrányban van a BRC Racing Team a Hyundaiokra érvényes szabályozások miatt.
Az autók közötti különbségek minimalizálását célzó teljesítménykiegyenlítő rendszer (BoP) alapján az első versenyhétvégén a Hyundaiok az alapsúlynál 10 kilóval nehezebben, 90 mm-es hasmagassággal, valamint 97,5 százalékos motorerővel mehetnek. Eközben a Hondák motorereje százszázalékos, hasmagassága pedig 80 mm lehet.
Jelentős hátránnyal indul a BRC és a Hyundai Forrás: Alexandre Guillaumot / DPPI/Alexandre Guillaumot
A BRC Racing Team magyar versenyzője, a tavalyi világkupa-negyedik Michelisz Norbert a sorozat hivatalos, szezon előtti barcelonai tesztjén azt mondta, kifejezetten aggasztónak tartja ezeket az értékeket.
Csalódott voltam, amikor megláttam az új BoP-t. A tavalyi év második felével összehasonlítva máris hátrányból indulunk, igazságtalannak tartom ezt.
De versenyzőként vannak dolgok, amikre nincs hatásunk, szóval kénytelen vagyok elfogadni a döntést, és százszázalékosan a feladatomra koncentrálok. Ha szerencsések vagyunk, akkor szerezhetünk néhány pontot Marokkóban, de őszintén szólva az új BoP alapján már ez is hatalmas feladat lesz."
Kritikusan kommentálta a döntést a BRC csapatfőnöke is. Gabriele Rizzo Micheliszhez hasonlóan igazságtalannak tartja, hogy visszafogták a Hyundaiok teljesítményét. "Nem a miénk volt a mezőny leggyorsabb autója, ezért azt reméltük, valahol a tavalyi év végihez közeli lesz a BoP. Ehelyett
szinte megbüntették a Hyundaiokat, miközben más autókat kedvező helyzetbe hoztak, amivel gyakorlatilag lehetetlenné vált, hogy a riválisainkkal egy szinten versenyezzünk.
Kicsit olyan, mintha nem akarnák, hogy két egymás követő évben ugyanaz a csapat és ugyanaz az autó nyerje meg a bajnokságot. A csúcssebességünk elmarad a többiekétől, a friss tesztadatok szerint 10 km/óra a lemaradásunk a leggyorsabb mögött, miénk a második legnehezebb és a legmagasabb autó, és a legalacsonyabb motorteljesítmény."
Michelisz csapattársa, Gabriele Tarquini sem rejtette el csalódottságát. "Egyáltalán nem vagyok boldog, esélyünk sincs versenyképesnek lenni ezekkel az értékekkel, és így
nem is tudunk az első pillanattól harcolni a végső győzelemért."
A WTCR 2018-as szezonja április első hétvégéjén, Marokkóban kezdődik.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!
Tudta-e?
A 2008-as pekingi olimpián az első 14 napon nem szerzett Magyarország aranyérmet. A 15-en Vajda Attila kenus lett olimpiai bajnok, majd a Janics Natasa-Kovács Katalin kajak páros és a vízilabda válogatott is a dobogó tetejére állhatott.