A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Óriási hátránnyal kezdenek Micheliszék

AUTO - TESTS BARCELONE WTCR - 2019 Test championnat du monde espagne touring car
05 NORBERT MICHELISZ (HUNGARY),BRC HYUNDAI N SQUADRA CORSE,HYUNDAI I30 N TCR, action during the 2019 FIA WTCR World Touring Car Tests at Barcelone, Spain, March 27 to 29 - Photo Alexandre Guillaumot / DPPI
Vágólapra másolva!
Még el sem kezdődött a túraautó-világkupa 2018-as szezonja, máris hatalmas hátrányban van a BRC Racing Team a Hyundaiokra érvényes szabályozások miatt.

Az autók közötti különbségek minimalizálását célzó teljesítménykiegyenlítő rendszer (BoP) alapján az első versenyhétvégén a Hyundaiok az alapsúlynál 10 kilóval nehezebben, 90 mm-es hasmagassággal, valamint 97,5 százalékos motorerővel mehetnek. Eközben a Hondák motorereje százszázalékos, hasmagassága pedig 80 mm lehet.

Jelentős hátránnyal indul a BRC és a Hyundai Forrás: Alexandre Guillaumot / DPPI/Alexandre Guillaumot

A BRC Racing Team magyar versenyzője, a tavalyi világkupa-negyedik Michelisz Norbert a sorozat hivatalos, szezon előtti barcelonai tesztjén azt mondta, kifejezetten aggasztónak tartja ezeket az értékeket.

De versenyzőként vannak dolgok, amikre nincs hatásunk, szóval kénytelen vagyok elfogadni a döntést, és százszázalékosan a feladatomra koncentrálok. Ha szerencsések vagyunk, akkor szerezhetünk néhány pontot Marokkóban, de őszintén szólva az új BoP alapján már ez is hatalmas feladat lesz."

Kritikusan kommentálta a döntést a BRC csapatfőnöke is. Gabriele Rizzo Micheliszhez hasonlóan igazságtalannak tartja, hogy visszafogták a Hyundaiok teljesítményét. "Nem a miénk volt a mezőny leggyorsabb autója, ezért azt reméltük, valahol a tavalyi év végihez közeli lesz a BoP. Ehelyett

szinte megbüntették a Hyundaiokat, miközben más autókat kedvező helyzetbe hoztak, amivel gyakorlatilag lehetetlenné vált, hogy a riválisainkkal egy szinten versenyezzünk.

Kicsit olyan, mintha nem akarnák, hogy két egymás követő évben ugyanaz a csapat és ugyanaz az autó nyerje meg a bajnokságot. A csúcssebességünk elmarad a többiekétől, a friss tesztadatok szerint 10 km/óra a lemaradásunk a leggyorsabb mögött, miénk a második legnehezebb és a legmagasabb autó, és a legalacsonyabb motorteljesítmény."

Michelisz csapattársa, Gabriele Tarquini sem rejtette el csalódottságát. "Egyáltalán nem vagyok boldog, esélyünk sincs versenyképesnek lenni ezekkel az értékekkel, és így

nem is tudunk az első pillanattól harcolni a végső győzelemért."

A WTCR 2018-as szezonja április első hétvégéjén, Marokkóban kezdődik.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!