A Forma-1-es körökben jól értesült, a sportágat több mint 20 éve a lehető legközelebbről, az F1-es paddockból követő Dieter Rencken szerint jelenleg Lewis Hamilton és a Mercedes is kivár a hétszeres világbajnok szerződésével kapcsolatban, és átvitt értelemben mindketten azt figyelik, hogy előbb fog-e pislogni a másik.
A Racefans.net hasábjain megjelent okfejtésében Rencken biztosra veszi, hogy a pénzen megy a vita a felek között, saját belső forrására hivatkozva pedig állítja, a Daimler AG vezérigazgatójának Hamilton fizetéséről alkotott elképzelése nem is állhatna távolabb attól az összegtől, amennyit a brit pilóta keresni szeretne.
A Forma-1-es szerződésekkel kapcsolatos tapasztalataira alapozva a veterán újságíró felvázolta, hogy az F1-es kontraktusok nagyjából egy kaptafára készülnek, kiegészítve a különböző specifikus igényekkel. Az összegek és dátumok persze mindegyikben mások, de amint ezekről is megegyeznek a felek, a végleges szerződést egy-két nap alatt összeállítják az ügyvédek.
A több mint három hónapos késlekedésre pedig nem lehet más magyarázat, mint hogy még nem született meg az egyezség.
A Hamilton és Toto Wolff által felsorolt indokok, ahogy korábbi cikkünkben is írtuk, egy bizonyos időtartamon túl már aligha állják meg a helyüket. A hétszeres világbajnok a szezonzáró utáni héten azt mondta, nem tudtak leülni az utolsó verseny után, de hamarosan megteszik. Amennyiben akkor megegyeztek volna, a szerződésnek már régen készen kellene állnia. Bejelentés azonban továbbra sincs.
Rencken állítása szerint egy, a szituációt belülről ismerő forrás korábban azt mondta neki, Ola Källenius, a Mercedes F1-es istállóját harmadrészben tulajdonló Daimler AG vezérigazgatója és Hamilton álláspontja 300%-ban tér el egymástól, mivel
a cégvezér nem hajlandó évi 20 millió dollárnál többet fizetni a világbajnoknak, miközben ő évi 60 millióban gondolkodik, amire még rájönnének különböző bónuszok.
Källenius arra alapozhatja az álláspontját, hogy az F1-es istállót minél hamarabb fenntarthatóvá kell tenni, ebbe pedig nem fér bele ilyen magas fizetés. Eközben világviszonylatban 10 ezer főt terveznek elbocsátani költségcsökkentés miatt a vállalattól, az autóeladásokban pedig 20%-os visszaesést jósolnak a koronavírus gazdasági hatásai miatt.
Rencken úgy véli, jelenleg a Mercedes és Hamilton is kivár, ami mindkettejük szemszögéből nézve kockázatokat rejt magában. Előbbi elveszítheti sztárpilótáját, ha Hamilton a helyzetet megoldandó esetleg úgy dönt, hogy visszavonul vagy szabadságra megy, utóbbi pedig az ülését bukhatja, ha esetleg a Daimlernek lesz előbb elege, és a Hamiltont tavaly remekül helyettesítő George Russell szerződtetésére utasítja Toto Wolffot. Mert hiába csak harmadrészben tulajdonolja a Daimler az F1-es csapatot, szinte biztosan rendelkezik olyan jogkörökkel, amelyekkel adott esetben kikényszeríthet egy ilyen cserét.
Ami pedig a szakújságíró szerint mindenképpen látszik, hogy egyik fél részéről sincs meg az a feltétlen elköteleződés, ami a korábbi szerződéshosszabbításokat jellemezte, ebben az esetben ugyanis valószínűleg már aláírták volna az új kontarktust.