MONTE-CARLO, MONACO - MAY 29: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB18 leads Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 on a formation lap in the rain during the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 29, 2022 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Clive Rose/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Forma-1-es csapatfőnökök szeretnének megoldást találni a piros zászlókat okozó kvalifikációs balesetekre, ezért felajánlották megoldásaikat egy olyan helyzetre, amely a versenyzők számára előnyös lehet.
Tavaly Sergio Pérez állítólag szándékosan ütközött a Monacói Nagydíj kvalifikációs edzésén. A monacói időmérő során Pérez megpördült a harmadik szakasz utolsó részében, ami miatt piros zászló következett, és a kvalifikációt idő előtt be kellett, hogy fejezzék. Ez a piros zászló minden versenyzőt megfosztott attól, hogy javítsanak az addig elért legjobb idejükön. A holland vb-címvédő Max Verstappen így a negyedik, míg csapattársa a harmadik helyről indulhatott a futamon. Pérez végül megnyerte a Monacói Nagydíjat, Verstappenben pedig maradt némi tüske a mexikói csapattársa miatt.
Most felmerült a kérdés, hogy a Forma-1-es versenyzőket büntetni kellene, ha a kvalifikáció során piros zászlót okoznak.
Carlos Sainz, a Ferrari pilótája utalt arra, hogy a szándékos balesetek sokkal gyakoribbak az Forma-1-ben, mint azt az emberek gondolnák, de hozzátette, hogy több intézkedést kellene hozni annak érdekében, hogy a versenyzők ne tudják kijátszani a szabályokat.
Az Forma-1-ben jelenleg nincsenek kifejezett szankciók a kvalifikáció során sárga vagy piros zászlót okozó versenyzők ellen, ami azt eredményezheti, hogy mások nem tudják befejezni a leggyorsabb körüket.
Többen is javasolták egy olyan szabály bevezetését, amely szerint a piros zászlót okozó versenyzőnek törlik az idejét, ez a szabály más bajnokságokban, például az IndyCarban is megtalálható.
A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown úgy véli, az IndyCar által elfogadott szabály egyszerű megoldás lehetne, amelyet azonnal be lehetne vezetni.
A motorsport más formáiban is ezt csinálják: egyszerűen elveszíted a leggyorsabb körödet az adott versenyen. Minden versenyző hajlamos amúgy is egykörös futamokat teljesíteni, így ez büntetné a versenyzőt, akár szándékos volt, akár nem.
Mivel elrontottad valaki más körét, szerintem ez egy egyszerű megoldás, és azonnal be lehet vezetni" - mondta Zak Brown.
Az Alpine vezérigazgatója, Laurent Rossi szerint az Forma-1-ben felmerülhet egy extra idő szabály bevezetésének lehetősége is, amely lehetőséget ad a versenyzőknek, hogy befejezzék a gyors körüket.
El tudnám képzelni, hogy talán egy-két extra körrel meghosszabbíthatnák az versenyt, hogy a többiek befejezhessék a leggyorsabb körüket, és maga a versenyző nem folytatná büntetés nélkül.
Mindenesetre átfogó vizsgálatra van szükségünk, nem szabad túl gyorsan elítélni egy versenyzőt, vagy egy csapatot" - vélekedett Laurent Rossi.
Az Aston Martin csapatfőnöke, Mike Krack is csatlakozott ahhoz a véleményhez, hogy nehéz büntetni egy versenyzőt anélkül, hogy bebizonyosodna, hogy szándékosan ütközött.
„Nincs fekete-fehér véleményem erről.
Szerintem tényleg esetről-esetre kell vizsgálnunk, elmenni a sporttanácsadó bizottsághoz, és talán megnézni az elmúlt 10 évet, ahol voltak helyzetek, mert elég gyorsan el lehet ítélni valakit előre, amikor nem volt jó" - tette hozzá Mike Krack.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!