A carVertical autóipari adatszolgáltató arra kereste a választ legfrissebb tanulmányában, hogy melyek az értéküket legjobban és legkevésbé tartó autómárkák. 2019 és 2022 között több mint 72 millió, Európából, az Egyesült Államokból és Ausztráliából származó adatot elemeztek.
A Porsche (–64,4%), a Jeep (–84,4%) és a Mini (–85,5%) a három legkevésbé leértékelődő márka,
amelyek értéke a legmagasabb maradt, miután levonták az autó legalacsonyabb piaci értékét a kezdeti árából.
Vagyis például egy Porsche az értékének 64,4 százalékát fogja elveszíteni az évek során, míg egy Lexus a 89,9 százalékát.
Az évek során a leginkább leértékelődő autómárkák a Chrysler, az Audi és a Seat. Például egy új Chrysler maximális értékcsökkenése végül eléri a -96,8 százalékot (25 év múlva átlagosan), ami a legnagyobb piaci értékcsökkenést elszenvedő márkává teszi.
A Porschék és a Minik értéke 15 éves korukra csökken a minimumra, ezt követően újra növekedni kezd, vagyis a jó állapotú modellek értékes befektetést jelenthetnek. Az Isuzu, Suzuki, Kia és Dacia a skála túloldalán helyezkednek el - értékük folyamatos csökkenés után 30 évesen éri el a mélypontot.