Júniusban még csak tervezet volt, most az Európai Parlament és a 27 tagország képviselői véglegesítették azt a Fit for 55 tervezethez készített javaslatot, amelynek értelmében
2035-től csak zéró károsanyag-kibocsátású autót és könnyű haszonjárművet lehet forgalmazni az EU területén
- írta az Autó-Motor.
Egy kiskaput hagy csak nyitva a szabályozás,
az évi ezer autónál kevesebbet gyártó cégek számára nem tiltják be a belső égésű motorokat 2035-ben.
2025-re kidolgozzák azt az eljárást, amivel a forgalomba kerülő autók és könnyű haszonjárművek teljes élettartamára (gyártás, használat, megsemmisítés) vonatkozó szén-dioxid-kibocsátást vizsgálják, az autók fedélzeti rendszerének használatával bevezetik a valós fogyasztásellenőrzést, amely alapján aztán az egyes autógyártók flottafogyasztáshoz képesti eltérését monitorozzák – és minden bizonnyal büntetéseket is kiszabnak majd ez alapján.
Az új szabályokkal kapcsolatban november 9-én hirdetik majd ki az Euro 7-es károsanyag-kibocsátási határértékeket, amelyekkel kapcsolatban azt tudni, hogy a Bizottság számítása szerint az aktuális Euro 6d normához képest autónként 304 euróval növeli a gyártási költségeket, a nagy méretű haszonjárműveknél 2681 euró növekedéssel számolnak a politikusok.