Tavaly majdnem 4,1 millió autónak volt érvényes kötelező biztosítása Magyarországon, ami 27 százalékos növekedést jelent az öt évvel korábbi - 2016-os - 3,2 milliós flottához képest. Ennyi idő alatt jelentősen erősödött az autópark, ami abból látszik, hogy a 37 kilowattnál (50 lóerő) alacsonyabb teljesítményű autóké 29 százalékkal, a 38-50 kilowattosoké (52-68 lóerő) 15 százalékkal csökkent. Előbbiek száma 65 ezer alá, utóbbiaké 563 ezerre esett - írta a Totalcar.
Közben az 51-70 kilowattosoké (69-95 lóerő) 9 százalékkal 1,21 millióra, a 71-100 kilowattosoké (97-136 lóerő) 50 százalékkal közel 1,4 millióra, a 101-180 kilowattosoké (137-245 lóerő) 110 százalékkal 762 ezerre, a 180 kilowattnál (245 lóerő) erősebb autók száma pedig 71 ezer fölé emelkedett.
2021-ben az átlagos kárgyakoriság 2,54 százalékos volt, vagyis 100 kötelezős szerződésre 2,5 káreset jutott.
Az alacsonyabb teljesítményű autók jobban szerepeltek:
a 37 kilowattnál gyengébb autóknál 1,45 százalékos, a 38-50 kilowattosoknál pedig 2,28 százalék ez az arány. Szintén az átlag alatt volt az 51-70 kilowattosok mutatója, az ugyanis 2,45 százalékot tett ki.
Az előbbieknél erősebb autók viszont az átlag felett szerepeltek, 2,67-2,74 százalékos volt a kárgyakoriságuk.
Az összesített adatok alapján látszik továbbá, hogy 2016-hoz képest javult a helyzet az utakon. A tavalyi 2,54 százalékos kárgyakorisági mutató 2016-ban még 3,56 százalékos volt, ami jelentős csökkenést jelent. A majdnem 4,1 milliós kötelezős flotta összesen tavaly több mint 100 ezer káreseményben volt érintett, míg 2016-ban a 3,2 millió kocsira több mint 114 ezer káresemény jutott. Vagyis
az autópark bővülése ellenére a károk gyakorisága és a számuk is jócskán csökkent.