Vajda Pál, a város üzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes avató beszédében elmondta, hogy némi viszontagság után, gyakorlatilag egy teljesen új híd épült 550 millió forintért.
A tájékoztatás szerint a fővárosi önkormányzat nagyszabású, több tízmilliárd forintos útfelújítási programjának részeként elkészült, most csak ideiglenesen forgalomba helyezett híd, frissen felújított útszakaszokat köt össze.
A Balatoni útnak az M7-es és az egérút közötti szakaszát tavaly, a XXII. kerület határáig tartó részét a hídépítéssel egyidejűleg felújították. A városhatárig terjedő budafok-budatétényi szakasz a nyár végéig újul meg - tette hozzá. A hídfelújítást követően azonnal megkezdik azoknak az utaknak a rekonstrukcióját is, amelyeken az elmúlt fél évben az elterelő forgalom zajlott.
A rekonstrukció során, a MÁV távlati fejlesztési terveihez igazodva elhagyták a közbenső pilléreket, s így a későbbiekben további két vágány épülhet a híd alatt.
A kivitelezést végző Hídépítő Zrt. mélyépítési igazgatója, Hegedűs Csaba nem kívánt nyilatkozni arról, hogy a beruházás során milyen többletköltségeik származtak az újratervezés, a teljes körű hídelbontás és a terelőútra terelt forgalom miatt. Szerinte csak a városháza által megbízott Privy Council Kft. jogosult ebben a kérdésben a tájékoztatásra.
Konyáry Zsófia, a főpolgármesteri hivatal alosztályvezetője viszont megerősítette, hogy a kivitelező cég százmillió forintos plusz igényt nyújtott be. Ennek a kifizetésétől azonban az önkormányzat elzárkózott, csupán a megerősített acélszerkezet 14 millió forintos plusz költségét fizette ki.
Május 5-én csak ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt kaptak. A végleges forgalomba helyezés eljárását május 17-én folytatják le a 37 méter hosszú, 13 méter széles, kétszer egysávos hídnál.