A Baumax fel fogja tenni a honlapjára az utolsó bolt bezárása után, hogy hova lehet majd fordulni a jövőben a náluk vett termékekkel kapcsolatos kárigényekkel.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság mindezzel együtt óvatosságra int minden fogyasztót, aki a nagy árleszállítás alatt a megszűnő lánc boltjaiban vásárolt, áll az NFM közleményében. A termékeket érdemes még most kibontani, és a működésüket ellenőrizni, mert április után a jótállási és szavatossági jogok érvényesítése bonyolultabb lehet, még akkor is, ha a jogi szabályozás a legtöbb kérdésre megfelelő választ ad. Egyes fogyasztók már most is beszámoltak arról, hogy az üzletekben azt mondták neki, az üzletek bezárását követően nem lesz lehetőség „reklamálásra”.
A szavatossági és jótállási jogok egy üzlet megszűnése után is érvényesek. A fogyasztó kérheti a hibás termék javítását vagy cseréjét, vagy ha a vállalkozás ezeket nem vállalja, akkor megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Ezek a jogok a vásárlástól számított két éven belül érvényesíthetőek, a kötelező vagy önként vállalt jótállással rendelkező termékek esetében pedig a jótállási szabályok alkalmazandók a vásárlástól számított egy éven keresztül. Ha egy cég végelszámolás keretében megszűnik, köteles kitűzni egy harmadik felet a jótállási és kártérítési ügyek rendezésére.
Emellett az új Polgári Törvénykönyvvel hatályba lépett a termékszavatosság, amely szerint a vásárlók a megvett termék hibáival a gyártókat is felkereshetik, hogy kijavítsák a hibát, vagy kicseréljék a terméket. A gyártók a termék forgalomba hozatala után két évig kötelesek állni a termékszavatosságot.