Ha ilyen kocsit vezet, életveszélyben van, bármikor bennéghet - rengeteg hibás autót hívnak vissza

Vágólapra másolva!
A BMW több tízezer elektromos Mini Coopert visszahívott, mert kigyulladhat az autók akkumulátora. A tűzveszélyes modellek gondjait szoftverfrissítéssel orvosolnák a márkaszervizekben.
Vágólapra másolva!

Több mint 140 ezer elektromos hajtású Mini Coopert hív vissza világszerte a BMW, az akkumulátorok tűzveszélyességére hivatkozva, noha balesetről vagy sérülésről nem érkezett eddig jelentés.

A német autógyártó közleménye szerint

 az elektromos Mini Cooper SE modellek visszahívására azt követően került sor, hogy az akkumulátorok házát tesztelték, és szivárgást mutattak ki. 

A BMW szerint a magasfeszültségű akkumulátor akár vezetés közben is lekapcsolhat, de nem zárható ki a tűzveszély a parkoló autók esetében sem – írja a Dow Jones nyomán a Világgazdaság.

A BMW a járművek szoftverének frissítésével oldaná meg a problémát, és arra kéri a levelet vagy hibaüzenetet kapó vásárlóit, hogy az autót vigyék márkaszervizbe, ahol díjmentesen orvosolják a problémát. 

Mini Cooper SE
140 ezer elektromos hajtású Mini Coopert hív vissza világszerte a BMW
Fotó: AFP

Kevés egykori népautó remake-je sikerült annyira jól, mint a BMW vezényletével az ezredfordulón feltámasztott Minié. Az Origo nemrégiben mutatta be a kultikus kisautó ötödik nemzedékét, amelynél eltűntek a gombok, cserébe a szolgáltatások terén új mércét állít fel a körképernyőn futó fedélzeti menürendszere, és sokat fejlődött az elektromos hajtása is.

Érdekes taktikát választott egyébként a német-brit gyártó az aktuális nemzedéknél, ügyesen követve a trendeket és a vásárlói igényeket. A megszólalásig hasonló külső ellenére ugyanis két külön Cooper modell alkotja a kínálatot:

 a belső égésű motoros kivitel (F66) Oxfordban készül, míg az elektromos (J01) önálló, a kínai Great Wall céggel közös platformon Kínából érkezik. 

Az ötödik generáció más filozófia alapján született, mint a korábbiak: ez már egy villanyautókhoz tervezett platformra épül. Hiába az új alapok, a kisautó méretei alig változtak: 8 mm-rel hosszabb (3858), 29 mm-rel szélesebb (1756), és 28 mm-rel magasabb (1460) lett az elődnél, a tengelytávja 31 mm-rel nyúlt meg (2526), egyedül a hátsó túlnyúlása csökkent. 

Ahogy a Mininél megszokott, nem nagyon mertek változtatni az ezredfordulón bevezetett sikeres dizájnon, megmaradtak a kerek fényszórók, a fekete tetőoszlopok és a jellegzetes arányok.


 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!