A Ferrari legyőzését célozta meg a McLaren a hétvégén zajló Monacói Nagydíjon. A wokingiak álláspontja első ránézésre meglepő lehet, hiszen a Honda-korszak kezdete még a pontszerzés is alig jön össze nekik, de a lassabb pályákon, például tavaly Monacóban vagy a Hungaroringen megmutatták, hogy az átlagosnál esélyesebbek, ha nem számít annyit a motorerő.
Most is ebben bíznak, hiszen az erőforrásuk is versenyképesebb a tavalyi helyzetnél, és már korábban is utaltak arra, hogy az adataik alapján a karosszériájuk a legjobbak között van, ami kiemelt jelentőséget élvez Monaco szűk utcáin.
A Spanyol Nagydíj után az Autosport magazin csak a 4. legjobb autónak tartotta a McLarent, de felhívták a figyelmet arra, hogy lassú kanyarokban jobban szerepelnek, a Motorsport.com pedig összesítette a barcelonai 3. szektor eredményeit. Ez azért különösen fontos, mert a katalán pálya utolsó harmada emlékeztet Monacóra, hiszen több lassú, és kifejezetten szűk kanyar is található rajta. Ez alapján a sorrend így festett:
A McLaren optimizmusa érthető a fenti eredmények láttán, azt azonban fontos megjegyezni, hogy a Ferrari kifejezetten küszködött a Spanyol Nagydíj időmérője során, és a futamon is látszott, hogy a kigyorsítások alkalmával a Red Bull faképnél hagyta az olaszok autóit. További fontos részlet, hogy a Red Bull általában alacsony szárnyállásokkal próbálja ellensúlyozni a Renault erőforrás hátrányát, ez viszont rontja a kanyarsebességeket, bár elsősorban a közepes tempójú, és a gyors kanyarokban.
A tapasztalatok nem lepték meg Fernando Alonsót, aki úgy vélte, hogy a barcelonai „harmadik szektor elég jó kiinduló pont, ahogy az oroszországi utolsó szektor is” – vélte. „Nincs sok egyenes, és így odaértünk a Mercedes és a Red Bull mögé, de ők nagyon erősnek tűnnek. Meglátjuk, mit hoznak a következő versenyek, hogy tudunk-e javítani a hatékonyságunkon és a mechanikai tapadásunkon.
Több ellenfelünket is megelőzzük, ami talán sokak számára meglepő, de nekünk nem az. Jó dolog, hogy a karosszéria tekintetében a Williams, a Force India és a Ferrari előtt járunk.”
A wokingiak esélyeit javíthatja, hogy a Hondát képviselő Juszuke Haszegawa szerint Alonso és Jenson Button sem volt elégedett autója hátuljának stabilitásával és a kigyorsításokkal, ezért ő maga nem is tudja megítélni, hogy milyen teljesítményt nyújtottak. „A köridők és a versenyképesség tekintetében szerintem nagyon sokat javultunk. A szezon kezdete óta folyamatosan fejlődünk” – mondta Haszegawa.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!