Tassi Attila hatalmasat megy! - WTCR marokkói főfutam élőben
![AUTO - WTCR MARRAKECH 2019 AUTO CHAMPIONNAT DU MONDE CIRCUIT COURSE FIA MAROC Motorsport TOURISME april avril wtcr 05 NORBERT MICHELISZ, 5HUNGARY), BRC HYUNDAI N SQUADRA CORSE, HYUNDAI I30 N TCR, action during the 2019 FIA WTCR World Touring Car Race of M](https://cdn.origo.hu/2023/12/8K_t_wNvD9Ub32-4KkreOACYR6PSbNZIHBeC2A7ScSU/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzhkODI4MjY5OThlZjQ4MDRiNTVlZmZhMDliMGVlM2I2.webp)
A vasárnap déli időmérőn Michelisz Norbert a 15., Tassi Attila a 22. helyet szerezte meg Marokkóban. A hétvége második versenyén, vasárnap délután Michelisz márka- és csapattársai, Nicky Catsburg és Gabriele Tarquini indul az első sorból.
A marokkóiak imádják az autóversenyt, különösen a WTCR helyi hősét, Mehdi Bennanit. Ide kattintva meg is tudja nézni, mirő beszélünk.
A fordított rajtrácsos második, és a hétvégét záró harmadik főfutam között nagyon kevés az idő a szerelésre, ezért várhatóan mindenki óvni fogja az autóját a hamarosan rajtoló versenyen.
Az előző napokhoz képest sokkal melegebb van, 21 fokos a levegő, száraz az aszfalt. A biztonsági autó ellenőrzi a pályát, utána indulhat a felvezető kör.
Gordon Shedden öt rajthelyes büntetést kapott, a 17. rajtkockába sorolták vissza, így Michelisz a 14. helyről indulhat.
Egyelőre csak a felvezető körre, de alig másfél perc múlva körbe is érnek a rövid marrákesi utcai pályán.
Michelisz márka- és csapattársai, Nicky Catsburg indul a pole-ból, mellőle Gabriele Tarquini rajtol.
Felállnak a rajtrácsra, és máris indítják a mezőnyt.
Mindenki vigyáz az autóra, hogy a főfutamra egyben maradjon, óvatosan, simán jött el a mezőny, a végén van egy kis tumultus az első kör végén.
A holland megtartotta első helyét, mögötte Tarquini a második, Vernay a harmadik. A további sorrend: Ehrlacher, Guerrieri, Azcona, Björk, Muller, Monteiro, vernay, Girolami, Farfus, Ma, Michelisz, Priaulx. Tassi a 22.
Catsburg és Tarquini kicsit leszakadt Vernaytől, mögötte a mezőny is picit lemaradt, közben a helyi hős Mehdi Bennani csakúgy, mint tegnap, a garázsban végezte, ez nem az ő hétvégéje.
Már a 12. helyen a magyar hyundaios! Előtte Girolami a Hondával, mögötte Ma az Alfával.
Szinte összeér a francia és az olasz lökhárítója, Vernay Audija könnyebb a Hyundainál, esélyes, hogy meg fogja előzni.
Hogy mi történt középen, azt sajnos nem láttuk, a magyar megint a 14. helyen áll. Illetve halad.
Ahogy az várható volt, a szűk, előzésre alkalmatlan utcai pályán beállt a vonat az elején: Catsburg, Tarquini, Vernay, Ehrlacher, Guerrieri, Azcona, Bjork, Muller, Monteiro, Vervisch, Girolami, Farfus, Ma, Michelisz, Priaulx a pontszerzők sorrendje.
A Comtoyou Cuprái és a SLR Volkswagenjei találták meg egymást, de komolyabb baj nélkül folytatta mindenki.
Tegnap Michelisz Norbertet forgatta ki és lökte vissza két hellyel a tavalyi TCR Európa-kupa bajnoka, ma Guerrierit támadja az ötödik helyért Mikel Azcona a Cuprával.
A 22. helyen halad az újonc magyar versenyző, szülei azt mondták az Origónak a helyszínen, hogy tudják, lépésről lépésre kell előrébb jutnia.
Catsburg, Tarquini, Vernay, Ehrlacher, Guerrieri, Azcona, Björk, Muller, Monteiro, Vervisch, Girolami, Farfus, Ma, Michelisz, Priaulx a pontszerzők sorrendje.
Az élen haladó Nicky Catsburg csúnyán elnézte a féktávot, telibe vágta a gumifalat, nagy veszteség a BRC Racing Teamnek.
Olyan rossz helyen van Catsburg Hyundaia, hogy behozzák a biztonsági autót. A BRC-nek gyorsnak kell lennie, hogy a főfutamra összerakják az autót.
A holland keserűen szállt ki az autóból, nem csoda, hiszen hatalmas győzelmet hagyott veszni. Így viszont Gabriele Tarquini ott folytathatja, ahol tavaly Makaóban abbahagyta: úton idei első győzelme felé a tavalyi világkupacím birtokosa.
Nagyon rossz helyen áll Catsburg autója, egyelőre meg se mozdították.
Catsburg autóját lassan levontatják a pályáról, közben a biztonsági autó mögött megtett körök hozzáadódnak a versenytávhoz, így még összesen hét kör van hátra.
Catsburg kiesésével a 15 pontszerző: Tarquini, Vernay, Ehrlacher, Guerrieri, Azcona, Björk, Muller, Monteiro, Vervisch, Girolami, Farfus, Ma, Michelisz, Priaulx, Coronel. Tassi a 21.
Az Alfa jobb elsője adta meg magát, Ma a 13. helyről esett ki, Michelisz így feljött a 12. helyre, Tassi a 20.
A biztonsági autó kiszállt a játékból, újra szabad a pálya, Tarquini előtt szabad az út a győzelem felé, csak öt kör és a mögötte loholó Vernay állíthatja meg.
Hiába az agyonsúlyozott autó és a 90 mm-es hasmagasság, a 97.5 százalékra visszafogott motorerő, a mezőny legidősebbjeként Gabriele Tarquini körről körre növeli előnyét a mögötte haladó Jean-Karl Vernay-vel szemben.
A fiatal spanyol elképesztő lendülettel támadja az előtte lévő Guerrierit, miközben megkezdte a 18. kört a mezőny, már csak kettő van hátra.
Ezt mutatja, hogy a 14. helyért Coronel és Shedden csatázik.
Kisebb-nagyobb kakaskodás megy az élmezőnyben, Ehrlacher, Guerreri és Azcona küzd a harmadik helyért, de már csak egy kör van hátra. Tarquini folyamatosan növeli az előnyét.
Itt a vége a 20 körösre hízott versenynek, Gabriele Tarquini nyerte a futamot, Jean-Karl Vernay a második, Yann Ehrlacher a harmadik. Michelisz behozta 12. helyre a BRC Hyundaiát, Tassi Attila okos, türelmes versenyzéssel a 20. lett.
Még egyszer a pontszerzők sorrendje: Tarquini, Vernay, Ehrlacher, Guerrieri, Azcona, Björk, Muller, Monteiro, Vervisch, Girolami, Farfus, Michelisz, Priaulx, Coronel, Shedden.
19.15-kor jön a főfutam, tartsanak velünk akkor is! Köszönjük a figyelmet.
A holland azt mondja, minden előzetes figyelmeztetés nélkül elszállt a féke, ezért kötött ki a falban.
Nicky Catsburg a 10. helyről indult volna, de képtelenség ennyi idő alatt összerakni az autóját, úgyhogy ha el is indul, akkor csak néhány ellenőrző kört tud majd megtenni.
19.15-kor rajtol a marokkói főfutam, az élről Frederic Vervisch, mellőle Yvan Muller indul.
Két nappal ezelőtt még lázas volt a magyar versenyző, már jobban van, de még nem gyógyult meg teljesen. Catsburg előző futamon tötént balesete miatt egy helyet előreugrik a rajtrácson, a 14. helyről indul.
Vervisch, Muller, Björk, Monteiro, Azcona, Ehrlacher, Guerrieri, Vernay, Tarquini, Girolami, Shedden, Ma, Farfus, Michelisz, Coronel.
Autóversennyel kapcsolatban jóslásba bocsátkozni több mint hazárdjáték, az viszont szinte biztos, hogy Muller azonnal megpróbál majd az élre állni, tavaly láttunk tőle ilyet ugyanitt, akkor épp Michelisz tolta rá kis híján a falra, most Vervischnek van félnivalója.
Mindenki elhagyta a rajtrácsot, zöld zászló, és indulhat is a mezőny a felvezető körre.
Rengeteg volt a defekt ezen a hétvégén, a sorozat hivatalos gumibeszállítója, a Yokohama szerint azért, mert az idei évre kifejlesztett, tavalyinál lágyabb abroncsok alacsony nyomáson nehezebben viselik az oldalirányú terhelést. Kérték is a versenyzőket, hogy jobbra-balra kanyargás helyett inkább fék-gázzal melegítsék a gumikat a felvezető körön.
Mindkét eddigi versenyen simán elrajtoltak, hamarosan kiderül, hogy harmadszor is sikerül-e.
21 kör a 2.971 km hosszú pályán!
Amint felér a vége, indítják is a mezőnyt!
Megint szépen eljöttek, de Vervisch annyira beragadt a rajtnál, hogy nemcsak Muller, hanem Björk is megelőzte.
Amint leírtuk, hogy minden sima, máris összeakadt Monteiro és Ehrlacher, bent a biztonsági autó.
Ehrlacher kicsit korán húzta rá a belülről érkező Monteiróra a kormányt, ezért pöckölték ki egymást. Mindketten jól vannak.
Monteirót az egyik Münniches Honda akarta belülről előzni, kívülről Ehrlacher zárta szendvicsbe a portugált, ez okozta az ütközést.
A mentés alatt bent a biztonsági autó, mögötte a sorrend: Muller, Björk, Vervisch, Azcona, Guerrieri, Vernay, Tarquini, Girolami, Shedden, Farfus, Michelisz, Ma, Haglöf, Tassi, Bennani
Miközben elől ment az adok-kapok, azalatt Tassi Attila a 20. helyről feljött a 14., pontszerző helyre!
Monteiro Hondája után Ehrlacher Lynk & Co 03 TCR-ét is elvontatták. Kár értük, mindketten kiváló helyen, az első ötben mentek, amikor kiestek.
Nem találta az utat vissza a boxutcába gyalogolva, nem csoda, hiszen autóval ismeri csak a pályát.
Amikor újraindítják a versenyt, a hatodik körben járunk a huszonháromból.
Több mint 1.1 másodpercnyi előnyt szedett össze a biztonsági autó mögött, magabiztosan vezet a francia.
Könnyebb az Audija, mint a Lynk & Co 03 TCR, szélárnyékban is van, ideális helyzetből próbálhatja megelőzni a svédet.
Három tizedre van csak a kínai a magyartól, közben Vervisch tovább támadja Björköt a második helyért.
A tizedik kört kezdik meg Muller, Björk, Vervisch, Azcona, Guerrieri, Vernay, Tarquini, Girolami, Shedden, Farfus, Michelisz, Ma, Haglöf, Tassi, Bennani pontszerző sorrendben.
Tizedekre vannak csak egymástól az autók, szinte végig összeérnek a lökhárítók egymással, de olyan szűk a pálya, hogy lehetetlen előzni rajta.
A francia megkapta a nyakára az agilis Azconát, előtte Björk halad, nincs könnyű helyzetben az Audival versenyző pilóta.
Köszönjük a svédnek a szívességet, elkezdte támadni a kínait, aki így leszakadt Micheliszről.
Szemmel láthatóan csökken a francia előnye a caspattársa, Björk előtt, akinek viszont továbbra is Vervisch lohol a nyakában, Azcona pedig a lepattanóra vár a negyedik helyen.
Úgy visszaesett a francia, hogy a nyomát se látni, gyakorlatilag az egész mezőny elment mellette.
Habár vezet, Vervisch és Azcona támadni fogja.
Augusto Farfus i30 N TCR-e is feladta, már csak Michelisz és Tarquini van versenyben a koreai gyártó versenyzői közül, a magyar a kilencedik helyen.
Kiegyensúlyozott teljesítménnyel már a 12. helyen halad Tassi Attila, aki a 20.-ról indult! MIndössze 19 évesen.
A garázsban áll, a francia pedig a kijelzőn nézheti végig a befutót.
A 18. körben a sorrend: Björk, Vervisch, Azcona, Guerrieri, Vernay, Tarquini, Girolami, Shedden, Michelisz, Ma, Haglöf, Tassi, Bennani, Priaulx, Coronel.
Csak szólunk, hogy Michelisz és Tassi is előrébb van, mint a háromszoros világbajnok Andy Priualx és az egyszeres világbajnok Rob Huff.
Még egy autóval kevesebb, Jean-Karl Vernay sokallt be két körrel a vége előtt.
A sorrend közben: Björk, Vervisch, Azcona, Guerrieri, Tarquini, Girolami, Shedden, Michelisz, Ma, Haglöf, Tassi, Bennani, Priaulx, Coronel, Huff.
Úgy tűnik, Vernay-nek nincs baja.
Biztonsági autó mögött intik le a futamot.
Björk, Vervisch, Azcona az első három - a spanyol pilóta élete első WTCR-hétvégéjén dobogóra állhat, hatalmas teljesítmény! A további sorrend: Guerrieri, Tarquini, Girolami, Shedden, Michelisz, Ma, Haglöf, Tassi, Bennani, Priaulx, Coronel, Huff.
Michelisz és Tassi is hatalmasat ment, higgadtak tudtak maradni, okos versenyzéssel szereztek fontos pontokat.
A WTCR szezonnyitó marokkói hétvégéjének ezennel vége, közvetítésünknek is, de az idény csak most kezdődött! Három hét múlva a Hungaroringen folytatódik a bajnokság, mi pedig addig is beszámolunk a sorozattal kapcsolatos legfrissebb hírekről.
Köszönjük a figyelmet!