A www.fogyasztovedelem.kormany.hu honlapon a jobb oldali menüből a „Panaszra” kattintva jutunk a magyarorszag.hu ügyintézési felületére, innen bejelentkezést követően automatikusan a Fogyasztóvédelem menüpontra érkezünk. Ide kattintva kérelmezhetjük a fogyasztóvédelmi hatósági eljárás lefolytatását, a hatóság döntését is kérhetjük a fogyasztói jog vagy jogos érdek érvényesítésével kapcsolatban üzlettel, kereskedelmi egységgel vagy közszolgáltatóval szemben. A kérelemhez csatolni kell az ügy kapcsán keletkezett összes dokumentumot, például a vásárlást, szolgáltatás igénybevételét igazoló nyugta vagy számla másolatát, a fogyasztó kifogásáról felvett jegyzőkönyv másolatát, és a kapcsolódó levelezést.
2020 novemberében indult az Innovációs és Technológiai Minisztérium Fogyasztóvédelemért Felelős Helyettes Államtitkárságának szakmai irányításával az a komplex kommunikációs kampány, amelynek a legfőbb célja a fogyasztói tudatosság erősítése és a vállalkozások jogkövető magatartásának megszilárdítása. A kampány 2021 tavaszán ér véget, annak ideje alatt az érdeklődők a social média platformokon találkozhatnak tippekkel, ötletekkel és figyelemfelhívó kisfilmekkel, amelyekből megtudhatják, hogy vásárlóként milyen jogok illetik meg őket.
A fogyasztóvédelemmel kapcsolatos részletes információk a https://fogyasztovedelem.kormany.hu/ oldalon érhetőek el.
A mintegy 1,6 milliárd forint európai uniós forrásból megvalósuló, KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00031 azonosítószámú, „Digitális Fogyasztóvédelem” – a fogyasztóvédelmi feladatok elektronizálása” projekt megvalósítását a Széchenyi 2020 program támogatja.