Akármi is történik az elkövetkező hónapokban, az már biztos, hogy a Froma-1 történetének egyik legfurcsább szezonja elé nézünk. A koronavírus-járvány miatt számos futamot halasztani vagy törölni kellett, aminek következtében a szezonnyitót példátlanul későn rendezik meg, az első nyolc nagydíj ideje alatt pedig mindössze két szabad hétvége áll a csapatok rendelkezésére.
Ráadásul az istállók fejleszteni sem tudtak olyan ütemben, mint ahogyan azt megszokhatták, hiszen a gyárakat hónapokra be kellett zárniuk. Toto Wolff pedig úgy véli, ez a tény és a sűrű program mindenkit rendkívül nehéz feladat elé állít.
„A koronavírus és a módosított versenynaptár miatt új kihívásokkal nézünk szembe – idézi a Mercedes csapatfőnökét a Racer. – Az első futamokon a megbízhatóságnak kulcsfontosságú szerepe lesz, hiszen az autók közvetlenül az ausztráliai konténerekből érkeznek. Nem állt sok idő a rendelkezésünkre, hogy a kocsit kipróbáljuk a tesztpadon, így minden etapot tanulásra fogunk használni.
A rövidített versenynaptár mindenkinek kihívást jelent, a bajnokságot pedig az fogja nyerni, aki a leggyorsabb autóval és a legmegbízhatóbb csomaggal rendelkezik.”
A Mercedes esetében már rögtön az első helyszínen, a Red Bull Ringen előjöhet a megbízhatóság kérdése, legalábbis ha az előző két idényből indulunk ki. Lewis Hamiltont és Valtteri Bottast ugyanis 2018-ban és 2019-ben is technikai hibák hátráltatták Spielbergben, ami az előbbi futamon a kiesésüket, utóbbin a maximálishoz képesti jóval gyengébb teljesítményt eredményezett.
A Forma-1 vezetése egyelőre csak az első nyolc verseny helyszínét és időpontját jelentette be, az idény második felével kapcsolatban viszont még rengeteg a kérdőjel. Csupán annyi tűnik biztosnak, hogy az utolsó futamot szokás szerint Abu-Dzabiban rendezik, előtte pedig vélhetően Bahreinbe is ellátogat a mezőny.
Wolff bízik benne, hogy a Liberty Media a lehető legjobb döntést hozza ezen a téren.
„Jó, hogy már van egy 8 európai versenyből álló naptár – folytatta. – Hiszem, vagy legalábbis remélem, hogy a két, év végén rendezendő közel-keleti futam [időpontját] hamarosan megerősítik, és utána meglátjuk, mi a helyzet a többi országgal. Szerintem egy mozgó célpontra lövünk, ezzel együtt bízom benne, hogy a tengerentúli eseményekkel jó őszi naptárunk lesz.”
Wolff a Ferrari motorjára és annak teljesítményére is kitért. Ugyan a barcelonai teszteken a maranellóiak erőforrása jóval gyengébbnek tűnt a tavalyinál, az osztrák üzletember ezt csak az első időmérő után hajlandó elhinni. Wolff hozzátette, szerinte a négy motor nagyjából egy szinten van.