Komoly logisztikai fejtörés elé állítja a Forma-1-es csapatokat egy szezon rajtja, a mostani helyzetben ez pedig hatványozottan igaz, hiszen a koronavírus-járvány miatt komoly biztonsági protokollt kell követniük. A Mercedes által közzétett videóban a versenycsapat logisztikájáért felelős Karl Fanson, és az utazások szervezését végző Joanna Jones nyújtott betekintést abba, hogy milyen komoly munka van amögött, hogy a címvédő istálló zökkenőmentesen eljusson a július 5-i Osztrák Nagydíjra.
Ahogyan az már korábban kiderült, nemcsak az F1-es cirkusz, hanem azon belül a csapatok is el lesznek különítve egymástól, sőt, a Ferrari sportigazgatója nemrég elárulta, ők még csapaton belül is "buborékokat" alakítanak ki. Karl Fanson most elmondta, mindez hogy fog kinézni. „Nem lesz ugyanolyan, mint egy átlagos európai verseny, mivel nem lesznek motorhome-ok.
Az F1-gyel megállapodva a kamionokat távolabb fogjuk leparkolni a garázsoktól, és saját sátrakkal és mobil tetőkkel fogjuk biztosítani, hogy nagyobb munkaterülete legyen a garázsban dolgozóknak.
Így könnyebb lesz tartani a távolságot és kényelmesebb lesz a munka."
„Az elmúlt két hétben minden nap konferenciahívásokban vettem részt a logisztikai partnereinkkel, mivel minden egyfolytában változik. Noha tripla hétvégével kezdünk, logisztikailag úgy fogjuk kezelni, mint egy dupla hétvégét. Versenyzünk Ausztriában, majd megint ott, utána pedig röpke öt óra alatt Budapesten vagyunk. Amint Ausztriában összeállítunk mindent, olyan, mintha egy esemény lenne a két hétvége, noha valójában kettő, de nem kell összepakolni a felszerelést és egy másik országba vinni."
Az is külön fejtörést jelent, hogy a különböző partnerekkel hogyan dolgozzanak együtt, valamint a versenyhétvége során érkező alkatrészeket hogyan fogadják be. „Valószínűleg minden nap fog érkezni valami a pályára, a különbség az lesz, hogy ezek a kisbuszok nem fognak olyan közel jönni a paddockhoz, mint normális esetben. Helyette nekünk kell elmenni és begyűjteni az érkezett dolgokat, majd elvinni a paddockba – ecsetelte Fanson, aki példát is mondott erre. – Normális esetben az üzemanyagot például közvetlenül a garázshoz szállítja a Petronas, valamint embereket küldünk a Pirelli sátrához, hogy begyűjtsék a gumikat.
Most azonban leadópontok és begyűjtőpontok lesznek az üzemanyagnak és a gumiknak. A srácaink ilyenekről fogják elhozni az abroncsokat, és visszavinni a használtakat.
Amint már nincs rájuk szükség, elvisszük őket, a Pirelli emberei pedig begyűjtik azokat, amint mi elhagytuk a területet."
Joanna Jones az utazásért felel, és neki sincs könnyű dolga, hiszen gondoskodnia kell arról, hogy mindenki időben eljusson az adott helyszínre és tegye mindezt úgy, hogy a lehető legkevesebb emberrel érintkezik. „Általában kereskedelmi járatokkal utazunk a csapat biztonsága érdekében, most azonban privát charter járatokon fogunk, amelyek privát terminálra érkeznek és ilyenről is indulnak. A csapat közúton fog Ausztriából Magyarországra menni. Ezekre azért van szükség, hogy minél kevesebb emberrel kerüljenek érintkezésbe.
A legnagyobb kihívás, amivel szembe kell néznünk, azok a folyamatosan változó utazási korlátozások. Folyamatosan követnünk kell, hogy az országokban mi a kormány jelenlegi szabályozása.
Általában hónapokkal előre tervezzük meg az utazást az adott helyszínre, most azonban csak heteink vannak erre, úgyhogy gyorsan kell döntéseket hoznunk, például a charter gépekkel kapcsolatban."