A Renault 11-et használt fel a rendelkezésére álló 12 fejlesztési zsetonból hajtásláncának legújabb változatához, amely az USA Nagydíjra készült el, s amely főleg a belső égésű motorban tartalmaz újításokat – értesült a Motorsport.com. Míg a riválisai már több lépcsőben módosították az erőforrásaikat az idén, a francia cég annak ellenére csak most, egyetlen lépésben játszotta ki az összes zsetonját, hogy jelentős lemaradásban voltak, és ők hagyták meg a legtöbbet a szezonra.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Renault eddig egyáltalán nem nyúlt hozzá a hajtásláncához, a megbízhatóság javítását célzó változtatásokat ugyanis zsetonok nélkül is el tudták végezni. Habár a Red Bull majd csak a beszállítójával való egyeztetéseket követően dönti el, hogy beveti-e az új motort, mert ehhez rajtbüntetésekkel is számolnia kell, a Renault mindenképpen bízik a jó szereplésben.
„Akármelyik specifikációt is fogjuk használni, már nagyon várjuk a versenyt Austinban" – mondta a Renault operatív igazgatója, Rémi Taffin. „Az utóbbi három futamon megbízható volt a motorunk, és a teljesítménye is jobban megfelelt a vártnak; csak mindkét csapatunknak tiszta hétvégére lesz szüksége, hogy kihasználhassák a két csomag nagyobb potenciálját."
A Toro Rosso semmiképpen nem fogja bevetni az új verziót, a Red Bull viszont még mérlegeli a lehetőséget. „A fő változás a belső égésű motor belsejével kapcsolatos, és a teljesítmény illetve a hatásfok növelését célozta meg" – erősítette meg Taffin. „Tisztában vagyunk vele, hogy egy új egység felhasználása rajtbüntetéssel járna, ezért a csapatainkkal konzultálva fogunk róla döntést hozni."
„A szezon jelenlegi szakaszában a pontok természetesen létfontosságúak, ezért csak akkor fogjuk bevetni a motort a pályán, ha azt a körülmények lehetővé teszik."
Az idénről megmaradt zsetonokat a következő évre nem lehet átvinni, de múlt heti, Genfben tartott ülésén a gyártók és az FIA beleegyeztek, hogy a tervezett 25 helyett 2016-ban is az ideivel megegyező számú, azaz 32 zsetonból lehet majd gazdálkodni, amelyek felhasználhatóak lesznek az egész szezon folyamán. Habár ez ellenkezik a Mercedes érdekeivel, Toto Wolff azt állította, a sport érdekében ők is rábólintottak erre a módosításra.
„Néha hagyni kell levegőhöz jutni másokat is. A Honda egy év késéssel csatlakozott. A Renault újra gyári csapatot akar" – mutatott rá a Spoxnak. „Ebből a szempontból a szabályok enyhítése helyénvaló, mert elejét veszi az azzal kapcsolatos elégedetlenkedésnek, hogy a fejlesztések be vannak fagyasztva, a többiek nem tudják ledolgozni a hátrányukat. Fontos, hogy kiegyenlített legyen a küzdelem."